Ο κ. Κωνσταντέλλος ενημέρωσε τα μέλη του Δ.Σ. ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιατύπωση και πλήρης επανεγγραφή του Προεδρικού Διατάγματος 71, που ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας της ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών της χώρας.
Όπως επισήμανε, πραγματοποιήθηκαν τρεις συναντήσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας, παρουσία του υπουργού και υπηρεσιακών στελεχών, ωστόσο η διαδικασία δείχνει να οδηγείται και πάλι σε αδιέξοδο.Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αξιωματικοί της Λιμενικής Αστυνομίας που
έχουν αναλάβει τη σύνταξη του νέου Π.Δ. είναι οι ίδιοι που είχαν
συντάξει τις προηγούμενες εκδοχές επί υπουργίας Κουρουμπλή και Χαριτάκη,
και αρνούνται πεισματικά να αλλάξουν ακόμη και ένα κόμμα από το ισχύον κείμενο.
«Αποχώρησα
από την τρίτη συνάντηση που έγινε σε τεχνικό επίπεδο με τους
Αξιωματικούς. Είναι σαν να μιλάς σε τοίχο», τόνισε χαρακτηριστικά,
προειδοποιώντας πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να εκδοθεί νέο Π.Δ. το ίδιο προβληματικό ή και χειρότερο από το προηγούμενο.
Ο Α΄ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ πρότεινε να σταλεί επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, στην οποία να επισημαίνεται η ανάγκη άμεσης παρέμβασης πριν εκδοθεί το νέο Π.Δ. «Δεν είναι θέμα πολιτικής βούλησης, αλλά στελεχών. Αν δεν αντιδράσουμε τώρα, θα εκδοθεί το Π.Δ. και θα περιμένουμε πάλι τέσσερα χρόνια για αλλαγές», υπογράμμισε.
Απόλυτη κυριαρχία της συντεχνίας των ναυαγοσωστικών σχολών
Ο κ. Κωνσταντέλλος έκανε λόγο για απόλυτο μονοπώλιο στην
αγορά, καθώς οι ναυαγοσωστικές σχολές καθορίζουν αυστηρά πρότυπα που
αποκλείουν ανεξάρτητους ναυαγοσώστες ή μικρές εταιρείες.
«Η συντεχνία
αυτή έχει τεμαχίσει την αγορά. Μισθώνει εξοπλισμό και υπηρεσίες σε
υπέρογκες τιμές. Οι δήμαρχοι που προσπαθούν να μειώσουν τον
προϋπολογισμό τους δεν βρίσκουν κανέναν συμμετέχοντα στους διαγωνισμούς.
Από τους 110 διαγωνισμούς που έχουν γίνει, στους 108 εμφανίστηκε μόνο
μία ναυαγοσωστική σχολή», ανέφερε.
Ο ίδιος τόνισε ότι οι δήμαρχοι βρίσκονται «με την πλάτη στον τοίχο», με πειθαρχικές, αστικές και ποινικές ευθύνεςνα τους βαραίνουν σε περίπτωση ατυχημάτων, παρά το γεγονός ότι η αγορά λειτουργεί υπό συνθήκες απόλυτης στρέβλωσης.
Παράλογες απαιτήσεις εξοπλισμού
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις υπερβολικές απαιτήσεις του
ισχύοντος Π.Δ. για τον εξοπλισμό των ναυαγοσωστικών θέσεων, οι οποίες
–όπως είπε– «δεν υπάρχουν σε καμία άλλη χώρα του κόσμου».
«Το 98% των
πνιγμών συμβαίνει σε απόσταση 0 έως 40 μέτρων από την ακτή, και παρ’
όλα αυτά το Π.Δ. απαιτεί ταχύπλοα, jet ski, σκάφη άνω των τριών μέτρων
και πανάκριβη υλικοτεχνική υποδομή», σημείωσε.
Η ΚΕΔΕ, όπως είπε, έχει προτείνει να θεσπιστούν μακροχρόνιες συμβάσεις για τις υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης, ώστε να υπάρξει σταθερότητα και καλύτερος προγραμματισμός, αλλά η πρόταση αυτή απορρίπτεται με το επιχείρημα ότι πρόκειται για «εκτελεστική νομοθεσία και όχι αντικείμενο Π.Δ.».
Μηδενική ανταπόκριση από το 2001
«Η συζήτηση για το Π.Δ. αυτό κρατάει από το 2001 και κανένα από τα αιτήματά μας δεν έχει γίνει δεκτό. Το Υπουργείο παίζει 100-0 τη συντεχνία των ναυαγοσωστών, που είναι πολύ σκληρή», ανέφερε ο κ. Κωνσταντέλλος, προσθέτοντας ότι έχει συνταχθεί υπόμνημα προς τον Υπουργό προκειμένου να αλλάξει ριζικά η δομή της διαδικασίας και να μην είναι οι ίδιοι αξιωματικοί που συνέταξαν τα προηγούμενα Π.Δ. αυτοί που θα συντάξουν και το νέο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το κόστος της ναυαγοσωστικής κάλυψης έχει αυξηθεί κατά 3,5 φορές, με τους δήμους να επωμίζονται περίπου το 50% της συνολικής δαπάνης, χωρίς ουσιαστική βελτίωση στο αποτέλεσμα, καθώς η μείωση των πνιγμών ανέρχεται μόλις στο 2,1%.
Παρέμβαση Κυρίζογλου
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, ενημέρωσε ότι επικοινώνησε με τον Υφυπουργό κ. Γκίκα, ο οποίος δήλωσε πως θα εξετάσει το θέμα.
Η ΚΕΔΕ αναμένεται να επανέλθει άμεσα με τεκμηριωμένη πρόταση και νέα συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, ζητώντας δίκαιο και ρεαλιστικό πλαίσιο για τη ναυαγοσωστική κάλυψη, που θα προστατεύει τους λουόμενους χωρίς να στραγγαλίζει οικονομικά τους δήμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου