Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025

Συνέντευξη στις Ανατροπές με τις πρωταγωνίστριες του έργου ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕ που θα δούμε στις 25-26και 27 Απριλίου στην Αίθουσα Δημήτρης Μπόγρης του Δημαρχείου Σαλαμίνας

Το εργο είναι σε Σκηνοθεσία- Διδασκαλία- Μουσική επιμέλεια- Σκηνικός χώρος:  του Μιχάλη Καλιότσου

1.     

Μιλήστε μας λίγο για το έργο και την παράσταση που θα δούμε στις 25,26 και 27 Απριλίου στην Αίθουσα Δημήτρης Μπόγρης

Μια κωμωδία καταστάσεων απαντάει η Κέλλυ Αλεφάντου ενώ η Αφροδίτη Βιλλιώτη μας λέει χωρίς δεύτερη σκέψη ότι το έργο φανερώνει τον πολύπλευρο ψυχισμό της γυναίκας και δικαιολογεί το άσμα "της γυναίκας η ψυχή είναι μια άβυσσος". 

Η Σοφία Παπαλυμπέρη που είναι η μικρότερη της παρέας συμπληρώνει: ‘Η παράσταση που πρόκειται να δείτε λέγεται «Ποιος Σκότωσε τον Αντρέ;» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Καλιότσου, με αφορμή τις «Οκτώ Γυναίκες Κατηγορούνται» του Ρομπέρ Τομά. Οκτώ γυναίκες που ψάχνουν να βρουν ποιος σκότωσε τον αγαπημένο τους σύζυγό, πατέρα, αδερφό και ερωμένο, τον Αντρέ!’

2.      Ποιος είναι ο ρόλο σας στην παράσταση;

Γαβριέλα Κουμάρη: ‘Ειμαι η γιαγιά!’

Ρουλα Παπασταθοπούλου: Είμαι η αδερφή του "θύματος", μια γυναίκα μυστηριώδης, αδίστακτη και σίγουρα... ύποπτη. Αντιστέκομαι σθεναρά στις προκαταλήψεις και απεχθάνομαι τα κοινωνικά κλισέ. Η καθώς πρέπει κοινωνία μου προκαλεί αλλεργία.’

Κέλλυ Αλεφάντου: ‘Εγώ υποδύομαι την πιστή  οικονόμο του σπιτιού.’

Ιωάννα Δρακοπούλου: ‘Υποδύομαι την την σύζυγο του Αντρέ, ο οποίος δολοφονήθηκε. Μια γυναίκα της υψηλής κοινωνίας, σκληρή, μεγαλωμένη μέσα σε κοινωνικά πρέπει.’

Αφροδίτη Βιλλιώτη: ‘Υποδύομαι την αδελφή της κυρίας του σπιτιού και φιλοξενούμενη σε αυτό. Κρυφά ερωτευμένη με τον σύζυγο της αδελφής, γεροντοκόρη, παράξενη και αρρωστοφοβική με ξεσπάσματα υστερίας.’

Σοφία Παπαλυμπέρη:  Κάνω την έφηβη κόρη της οικογένειας. Είναι ο άνθρωπος που γελάει με τις ιδιοτροπίες και τα ελαττώματα των υπόλοιπων γυναικών του σπιτιού. Από την παρέα μας λείπουν οι άλλες δύο γυναίκες, η Τριάδα Προκοπίου που ερμηνεύει την μεγαλύτερη αδερφή μου και η Αμαλία Χατζηγεωργίου που κάνει την υπηρέτρια’

 

3.      Πως ήταν η συνεργασία σας με τον κύριο Καλιότσο;

 

Αφροδίτη Β: Έχω συνεργαστεί με αρκετές ομάδες, με τον κύριο Καλιότσο είναι η πρώτη φορά. Ως σκηνοθέτης είναι ευρηματικός και συνέχεια "σκαλίζει" σαν σκουληκάκι να βρει το κάτι ακόμα. Άνθρωπος απλός, γλυκός, με ευαισθησίες και έντονη καλλιτεχνικότητα. Μας βοηθάει πάρα πολύ, θυσιάζει πολύ χρόνο για να μας εκμαιεύσει ικανότητες που δεν ξέραμε ότι έχουμε. Έχει τεράστια υπομονή και επιμονή. Με κέρδισε!

Η Ρουλά Π. συνεχίζει λέγοντας πως Μετά από αρκετές πολύ καλές συνεργασίες που είχαμε στο παρελθόν με το Μιχάλη διαπιστώνω με χαρά πως αυτή ήταν η καλύτερη. Εκτίμησα και απόλαυσα το πως έχει εξελίξει και διαμορφώσει τον "τρόπο" με τον οποίο καθοδηγεί και εμπνέει την ομάδα, ώστε να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.’ Η Ιωάννα Δ. πιστεύει πως  κάθε νέα  συνεργασία στην αρχή είναι λίγο μυστηριώδης μέχρι να σκιαγραφήσεις τον συνεργάτη σου. Πόσο μάλλον όταν πάνω στην σκηνή πρέπει να συνεργαστούν οκτώ γυναίκες, που δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν και να αποδώσουν σωστά τον ρόλο τους. Και προσθέτει λέγοντας ότι  «εδώ έρχεται ο κ.Καλιότσος να κάνει την πιο δύσκολη δουλειά. Να ενώσει αυτή την ομάδα. Ξεκάθαρος από την αρχή, με βάση στην λεπτομέρεια και μεγάλη αγάπη γι αυτό που κάνει, ανοιχτός σε προτάσεις και παράλληλα αυστηρός, κατάφερε να μεταδώσει σε όλες μας την χαρά της δημιουργίας και την συντροφικότητα. Η συνεργασία είναι θαυμάσια όταν φεύγοντας από πολύωρη πρόβα αισθάνεσαι χαλαρός, ευγνώμων και χαρούμενος.»

 Η Κέλλυ Α. συμπληρώνει πως ‘κάτω από την καθοδήγησή του προσπάθησε να αναδείξει τον ρόλο μου και να εμβαθύνει στις διαδικασίες της υποκριτικής τέχνης.’ Είναι η πρώτη φορά που ερμηνεύω κάποιον ρόλο στην σκηνή και η όλη διαδικασία για μένα ήταν αποκαλυπτική!’ Συστήνει και σε άλλους ανεπιφύλακτα να δοκιμάσουν να ενταχθούν στην θεατρική ομάδα ΘΕΑΤ.Ο.Σ.

‘Σε βάζει ανεμπόδιστα μέσα σε μια δεξαμενή ιδεών και ανακαλύπτεις πράγματα, συναισθήματα και πλευρές του εαυτού σου που κοιμούνται ή δεν ήξερες πριν καν οτι διαθέτεις.’ απαντάει η Γαβριέλα Κ.

 

4.      Πολλοί ισχυρίζονται πως το θέατρο είναι πολιτική πράξη. Εσείς τι πιστεύετε;

Ιωάννα Δ: ‘Το θέατρο σαφώς και είναι πολιτική πράξη, αλλιώς δεν θα είχε λόγο ύπαρξης. Άσχετα με το θέμα του έργου, την πλοκή, την κατάληξή του και την εποχή που γράφτηκε, το θέατρο είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας και συνήθως παρουσιάζει τα κακώς κείμενα. Μέσα από τους ρόλους σε κάθε έργο, αναλύοντάς τους, ανακαλύπτουμε καθημερινούς ανθρώπους που μέσα από τον χαρακτήρα τους δίνουν κοινωνικά μηνύματα .’

Γαβριέλα. Κ.: Φύσει πολιτικὸν ζῷον κατα Αριστοτέλη ο άνθρωπος. Πως να μην είναι το θέατρο πολιτική πράξη λοιπόν! Ως τέτοια πράξη, οι δημιουργοί οι καλλιτέχνες και το κοινό κοινωνούν έργο με σκοπό την αφύπνιση. Άλλες φορές τα νοήματα & τα συναισθήματα είναι εύπεπτα και άλλοτε όχι, αναλόγως της κοινωνικής πραγματικότητας που ο καθένας τη βιώνει από το μετερίζι του.

5.      Και ποια είναι η εικόνα για τα πολιτιστικά πράγματα στην Σαλαμίνα;

Ρούλα Π: ‘Θα ευχόμουν να απαντούσα διαφορετικά αλλά σε μια κοινωνία που φθίνει - σε παγκόσμιο επίπεδο - είναι συνήθως κανόνας, ο πολιτισμός να περνάει κρίση. Παρόλα αυτά κάθε προσπάθεια εκτιμάται και κάθε στήριξη είναι πολύτιμη, από όπου κι αν προέρχεται. Προσωπικά πιστεύω στον άνθρωπο και έχω την πεποίθηση ότι κάθε κύτταρο πολιτισμού στη Σαλαμίνα, όσο μικρό κι αν είναι, μπορεί να κάνει τη διαφορά.’

Η Σοφία Π. ισχυρίζεται πως ‘το ερασιτεχνικό θέατρο, ειδικά σε μέρη που δεν είναι τόσο κεντρικά όσο η Αθήνα, είναι πολύ σημαντικό. Δίνει την ευκαιρία σε πολλά άτομα που είτε δεν επιθυμούν, είτε δεν μπορούν να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο, να εκφράσουν την αγάπη τους για αυτό.’

‘Κάποιες προσωπικότητες ξεχωρίζουν και μπορούν να πάνε μπροστά το νησί. Ο Μιχάλης θα μπορούσε να είναι μια από αυτές τις προσωπικότητες..’ συμπληρώνει η Γαβριέλα Κ.

‘Η Σαλαμίνα μας υποφέρει στον τομέα αυτό’ μας λέει η Αφροδίτη Β. ‘Υπάρχουν φορείς που προσφέρουν πολιτιστικό έργο αλλά δεν υπάρχουν υποδομές να στηριχτεί αυτό. Λείπουν αίθουσες από το νησί, να φιλοξενήσουν καλλιτέχνες, εκθέσεις, συναυλίες, θεατρικά έργα. Μια αίθουσα στο Δημαρχιακό Μέγαρο δεν είναι αρκετή να καλύψει τις ανάγκες του νησιού και δεν είναι και κατάλληλη για να προβληθούν όλα τα είδη τέχνης. Χρειάζεται μεράκι, κέφι και όράμα!’

Κέλλυ Α. Η ανάδειξη πολιτιστικών δρώμενων στη Σαλαμίνα είναι ακόμα στα σπάργανα και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δημιουργών, χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για την ανάδειξή τους, υποστήριξη από τους αρμόδιους φορείς και βελτίωση στην προώθησή τους και στην επικοινωνία τους στο ευρύ κοινό.’

6.      Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι το ερασιτεχνικό θέατρο στην περιφέρεια;

 

Η Γαβριέλα Κ. μας λέει ‘Το ερασιτεχνικό θέατρο έχει ανάγκη υποστήριξης και αγκαλιάς τόσο από δημόσιες όσο και ιδιωτικές δομές’, ενώ η Αφροδίτη Β. προσθέτει ‘οτι κόσμος χρειάζεται διασκέδαση μέσω των παραστάσεων αλλά και οι ερασιτέχνες ηθοποιοί έχουν ανάγκη να εκφραστούν και να παρασυρθούν από την μαγεία του.’ Ιωάννα Δ: ‘Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό. Είναι πόλος έλξης για όλους τους Δημότες να συμμετέχουν ενεργά σε κάτι τόσο δημιουργικό και ζωντανό όπως μια θεατρική παράσταση. Το διάβασμα, η δημιουργική φαντασία, η ανάλυση κειμένων και ρόλων, κρατά τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και προσφέρει στο άτομο που ασχολείται γνώσεις, εκτόνωση, ηρεμία και ξεκούραση. Είναι ένα εξαιρετικό καταφύγιο για παιδιά και εφήβους. Μαθαίνουν να μιλούν σωστά, να αναλύουν, αναπτύσσοντας το πνεύμα τους και αποκτώντας γνώσεις. Είναι ένα φυτώριο θα έλεγα για μελλοντικούς καλλιτέχνες.’

Ρούλα Π. ‘Η περιφέρεια έχει ανάγκη και αγκαλιάζει πάντα τις ευκαιρίες που της δίνονται στην έκφραση, κάτι που το θέατρο προσφέρει απλόχερα. Εκεί λοιπόν που μπορεί να συναντάται το περιθώριο και η απομόνωση, το θέατρο θα είναι πάντα η απάντηση.’

 

Ταυτότητα παράστασης:

ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕ

(Με αφορμή τις Οχτώ γυναίκες κατηγορούνται του Ρομπέρ Τομά)

Περίληψη έργου:

Εφτά γυναίκες κλεισμένες σε ένα σπίτι λόγω κακοκαιρίας θα έρθουν αντιμέτωπες με ένα απρόσμενο γεγονός. Την δολοφονία του μοναδικού άντρα του σπιτιού, του Αντρέ! Ο δολοφόνος κυκλοφορεί ελεύθερος και η αγωνία των γυναικών κορυφώνεται. Οι υποψίες πολλές ενώ η άφιξη μιας μυστηριώδους γυναίκας που συνδέεται με το θύμα θα περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Ποιός η ποια η τι τελοσπάντων σκότωσε τον Άντρέ;

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

‘Ένα έργο με πολλές ανατροπές και αρκετό χιούμορ που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Σκηνοθετικά η παράσταση έχει στηθεί με την λογική του κύκλου. Ανάλογα με τις εσωτερικές συγκρούσεις των ρόλων ο κύκλος αλλοιώνεται, σπάει, αλλάζει σχήμα και επανέρχεται. Ο κύκλος αποτελείται από οχτώ σώματα γυναικών που  μετατρέπουν τον κύκλο σε  αρένα. Οι οχτώ γυναίκες του έργου μάχονται μέσα στον κύκλο να υπερασπιστούν το δίκιο τους ενώ οι θεατές ως μοναδικοί δικαστές θα κρίνουν την τελική μοίρα τους.’

Σκηνοθεσία- Διδασκαλία- Μουσική επιμέλεια- Σκηνικός χώρος: Μιχάλης Καλιότσος

Κοστούμια και αξεσουάρ: Ομάδα ΘΕΑΤ.Ο.Σ

Χειρισμός ήχου και φωτισμού: Παύλος Λάππας

Επιμέλεια αφίσας: Γιώργος Βαχάρης

Φωτογραφίες: Ελευθέρια Γανωτίδου 

Διάρκεια: 90 λεπτά

Παίζουν: Ιωάννα Δρακοπούλου, Αφροδίτη Βιλλιώτη, Ρούλα Παπασταθοπούλου, Αμαλία Χατζηγεωργίου, Τριάδα Προκοπίου, Γαβριέλα Κουμάρη, Κέλλυ Αλεφάντου, Σοφία Παπαλυμπέρη και ο Αντρέ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

*Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς επικοινωνίας καθώς επίσης την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κυρία Σοφία Λαλούση Καρνέση και κύρια Γιούλη Καλιότσου για την πολύτιμη βοήθεια που προσέφεραν στο να πραγματοποιηθεί αυτή η παράσταση

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου