Δευτέρα 10-10-2022. Είναι μέρα χαράς, είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά.
Ο Πειραιάς αλλάζει, κινείται με άλλες ταχύτητες.
Μεγάλες, όπως το Μετρό.
Πειραιάς-Μετρό:
Μια σχέση εκ βαθέων, σφυρηλατημένη στα έγκατα της γης με υπομονή, επιμονή, χρονοτριβές, προστριβές, εμπόδια, αστοχίες αλλά και με απεριόριστη εμπιστοσύνη για τις απεριόριστες σε αριθμό διαδρομές που θα διανύουν όσοι/ες ζουν ή επισκέπτονται την πόλη με σιγουριά και ασφάλεια.
Σταθμός σημαντικός στην ιστορία της πόλης με τρεις σταθμούς -προς το παρόν- στη διάθεση των ανθρώπων της σε μια ένωση που γεφυρώνει τον ουρανό και τη θάλασσα (Αεροδρόμιο - Πειραιάς) και με τον πολιτισμό να είναι ο καταληκτικός προορισμός της (Δημοτικό Θέατρο).
Ναι, είναι μια μέρα ορόσημο για τον Πειραιά -την πόλη και το λιμάνι μας.
Το Μετρό είναι το μέλλον που χτίσαμε πάνω στο όραμα των προηγούμενων γενιών και στις προσδοκίες των επόμενων. Το Μετρό είναι έργο πέντε (5) Κυβερνήσεων και τεσσάρων (4) Δημοτικών Αρχών. Το Μετρό είναι αποτέλεσμα συνεργειών και συνεργασιών. Και πιέσεων... όλων μας, για να ξελασπώσουμε ένα έργο που έπρεπε σύμφωνα με την αρχική σύμβαση του 2012 να είχε παραδοθεί το 2017, αλλά το 2015 ήταν ακόμη στου δρόμου τα μισά. Εντέλει, το ξεκόλλησε η προηγούμενη κυβέρνηση και επιταχύνθηκε τα δύο τελευταία χρόνια με την ασφυκτικά πιεστική παρακολούθηση συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης του Δήμου Πειραιά. Οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο παραδόθηκαν δύο χρόνια αργότερα από τους σταθμούς της Νίκαιας και του Κορυδαλλού, που λειτουργούν ήδη από το 2020. Ας είναι! Τώρα, η Γραμμή 3 φθάνει Πειραιά!
Στο σημείο αυτό αξίζει να γίνουν ορισμένες διευκρινίσεις:
· Ήταν αφέλεια προηγούμενης δημοτικής αρχής να επιμένει να γίνει τερματικός σταθμός στην Ευαγγελίστρια. Δεν υπήρχε τέτοια δυνατότητα. Ούτε μία στο εκατομμύριο. Και με την επιμονή αυτή χάθηκε η ευκαιρία να πάει το Μετρό στην Πειραϊκή.
· Η καθυστέρηση του έργου οφείλεται στις αστοχίες της μελέτης της «Αττικό Μετρό» που δεν είχε υπολογίσει ότι θα βρει νερό στο λιμάνι και σκληρό βράχο στα Μανιάτικα. Αστοχίες σε δύο από τους τρεις σταθμούς. Δεν φέρει καμία ευθύνη η αρχαιολογική υπηρεσία, όπως επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί. Αντίθετα, η αρχαιολογική είχε ολοκληρώσει ό,τι της αναλογούσε από το 2017 με αποκορύφωμα την παρουσίαση της σπουδαίας έκθεσης αρχαιολογικών ευρημάτων.
Από την Τρίτη συνεχίζουμε. Σειρά έχουν τα επόμενα που πρέπει να δρομολογηθούν:
· Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τους και το σχέδιο ανάπλασης στην Πειραϊκή.
· Άμεση επεκτάση της γραμμής του μετρό καθώς και του τραμ προς Πειραϊκή, νοσοκομεία, Κερατσίνι και Πέραμα.
· Μελέτη άμεσης ανάπλασης της πλατείας Κοραή.
· Μελέτη για ελεγχόμενες θέσεις στάθμευσης και στις πέντε Δημοτικές Κοινότητες.
Το μετρό είναι υπόθεση όλων μας, γι’ αυτό θα το προσέχουμε και θα το προστατεύουμε. #pireas4all
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου