Τρίτη 15 Μαρτίου 2022

Ακύρωση επενδυτικού σχεδίου COSCO

Μη νόμιμες έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου).
          Επίσης ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
          Ειδικότερα, με την κρίση της Ολομέλειας, ακυρώθηκε η έγκριση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠ), για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση το 2016 παραχώρησης του Λιμένος Πειραιώς στην COSCO και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά και νέο επιβατικό σταθμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου