Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022

Επικίνδυνο πείραμα με την επαναλειτουργία των σχολείων εν μέσω διαμαρτυριών

Με σοβαρά προβλήματα και μεγάλη αγωνία ξεκίνησε σήμερα η επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς η κυβέρνηση προτίμησε να προχωρήσει σε ένα άτυπο, μαζικό και επικίνδυνο πείραμα: την ανοσία της αγέλης μέσω της νόσησης με εφαρμογή σε παιδιά, δασκάλους και καθηγητές.

Παρά την πρωτοφανή στη χώρα μας έξαρση της πανδημίας και τις προειδοποιήσεις ειδικών, που ζητούσαν έστω μία με δύο εβδομάδες παράταση, οι ανήλικοι επέστρεψαν σήμερα στις τάξεις τους με πολλούς γονείς τους να ανησυχούν και την εκπαιδευτική κοινότητα να βρίσκεται επί ποδός.

Ακόμα και με το μέτρο της διενέργειας των αμφιλεγόμενων self test προέκυψε αλαλούμ λόγω έλλειψης στα φαρμακεία από προχθές, με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας, οι οποίοι επωμίστηκαν να προμηθεύσουν τουλάχιστον 200.000 μαθητές και εκπαιδευτικούς που δεν κατάφεραν να βρουν.

Ωστόσο, η  κυβέρνηση εμμένει στο επιχείρημα περί καλύτερης επιτήρησης του ιού, αφού όμως αγνόησε επιδεικτικά τις εκκλήσεις πολιτών, υγειονομικών και κομμάτων της αντιπολίτευσης για μαζικό τέστινγκ του πληθυσμού, και συνταγογράφηση τεστ. 

«Αν από πρόπερσι γινόταν σωστή και εκτεταμένη ιχνηλάτηση στον πληθυσμό με δωρεάν τεστ (μοριακά PCR, κι όχι μόνο αντιγονικά ράπιντ ή ακόμα χειρότερα σελφ που δεν ανιχνεύουν σωστά όλες τις παραλλαγές του ιού) θα είχαν σωθεί χιλιάδες άνθρωποι που χάθηκαν άδικα» σχολίασε σήμερα ο  Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος, Πάνος Παπανικολάου.

«14.000» εν δυνάμει κρούσματα μέχρι χθες βράδυ

Από το υπουργείο Παιδείας αναφέρουν ότι μέχρι χθες βράδυ, «είχαν ανιχνευθεί, μέσω self test, περίπου 14.000 εν δυνάμει κρούσματα, τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς». Ελέγθηκαν 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι, ενώ «πραγματοποιήθηκε ο μεγαλύτερος ταυτόχρονος έλεγχος πληθυσμού κατά του κορονοϊού από την αρχή της πανδημίας». 

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, επέμεινε μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ πως τόσοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα είχαν ελεγχθεί, εάν δεν υπήρχε η εκπαιδευτικοί διαδικασία, και πως «υπάρχει επάρκεια σε self και rapid test, ώστε να υπάρχει επάρκεια σε rapid μετά την εξέταση των ατόμων που έχουν υποβληθεί σε self και έχουν βγει θετικοί».

Αναφερόμενη στο γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας πέταξε το μπαλάκι σε διευθυντές και καθηγητές για τα αυτοδιαγνωστικά τεστ, υποστήριξε πως το  Υ.ΠΑΙ.Θ. «δεν είναι αρμόδιο για να τα τεστ, αλλά όταν ενημερώθηκε, φρόντισε να βρεθούν τα τεστ και να τα προμηθευτούν οι γονείς».

Σε ό,τι αφορά την κριτική για την διατήρηση του «50%+1» για το κλείσιμο σχολικών τμημάτων σε περίπτωση θετικών κρουσμάτων, αρκέστηκε να πει πως «το υπουργείο ενεργεί βάσει των οδηγιών των ειδικών, αν δούμε ότι λόγω της Όμικρον χρειαστεί να αλλάξει το πρωτόκολλο του 50+1, θα αλλάξει».

«Το πού θα γίνει το τεστ είναι άλλο πρόβλημα από την αξιοπιστία του τεστ» είπε και πρόσθεσε πως «υπάρχει επάρκεια σε self και rapid test, ώστε να υπάρχει επάρκεια σε rapid μετά την εξέταση των ατόμων που έχουν υποβληθεί σε self και έχουν βγει θετικοί». Ούτε λόγος, ακόμα μία φορά, για αραίωση τμημάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικών και αποζημιώσεις, έλεγχοι από κλιμάκια του ΕΟΔΥ ανά συγκρότημα.

Αποχή σε σχολείο της Θεσσαλονίκης

Τα ελλιπή υγειονομικά μέτρα καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί και μαθητές. Σε αποχή προχώρησαν το πρωί μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Ευόσμου, στη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας πως λόγω της μεγάλης έξαρσης δεν είναι ασφαλής η επιστροφή τους στη δια ζώσης εκπαίδευση.

Από τις 12 έως 2 μ.μ. η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης πραγματοποιεί στάση εργασίας με παράσταση διαμαρτυρίας μετά τη 1 μ.μ. στο υπουργείο απαντώντας απαντά στην άρνησή του να αποδεχθεί τις προτάσεις των εκπαιδευτικών για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων. 

Τέλος, η Ομοσπονδία των εργαζομένων εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία διατύπωσε συγκεκριμένα ερωτήματα κατήγγειλε την προχειρότητα με την οποία προσεγγίζει η κυβέρνηση το θέμα προβλέποντας πως θα προκαλέσει χάος, συνωστισμό και παράλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου