Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ



              ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



 Τις μέρες αυτές έχετε ακούσει πολλά για τις αλλαγές που θα γίνουν στα δημοτικά σχολεία. Πριν δούμε  συγκεκριμένα τι σημαίνουν οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, σας λέμε από την αρχή καθαρά το εξής: οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, δεν γίνονται με κριτήριο τις παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σας. Γίνονται με το ένα και μοναδικό κριτήριο των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση. Γιατί το πρώτο θύμα, αν δεν βγαίνουν τα νούμερα, είναι οι δημόσιες δαπάνες. Για το δημόσιο σχολείο, η κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες, ακολουθούν πιστά  την άποψη ότι το σχολείο  πρέπει να λειτουργεί και να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες και όσο το δυνατόν λιγότερους εκπαιδευτικούς. Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:

    Αναφέρει  η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας: « Η καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου σε όλη τη χώρα που υλοποιεί το Υπουργείο θα είναι πραγματικότητα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντικείμενα που δεν διδάσκονταν σε όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας. Τα σχολεία από 11 Σεπτέμβρη θα λειτουργούν με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους». Πόσες φορές το έχετε ακούσει αυτό;   Ως «ενιαίο τρόπο λειτουργίας του ολοήμερου» το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ότι σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στις 13.15. Για να το πετύχει αφαιρεί διδακτικά αντικείμενα και μειώνει ώρες από μαθήματα στα σχολεία ΕΑΕΠ, προσθέτει κάποιες ώρες από μαθήματα που δεν υπήρχαν στα «κλασικά» ολοήμερα  (εικαστικά, θεατρική αγωγή, πληροφορική). Γιατί το κάνει αυτό; Τα πράγματα είναι απλά: με αυτό τον τρόπο υπολόγισαν ότι μπορούν να εξοικονομήσουν ώρες και εκπαιδευτικούς για να μην υπάρχουν κενά και να «λειτουργήσει» το ολοήμερο. Το υπουργείο Παιδείας σας λέει ότι «επεκτείνει» το ολοήμερο σχολείο, ενώ στην ουσία το κόβει και το ράβει για να μπορεί να το λειτουργήσει χωρίς κανένα διορισμό, με πολύ λιγότερους αναπληρωτές δασκάλους και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
   Πώς γενικεύεται λοιπόν ένα ολοήμερο σχολείο όταν περιορίζονται και το προσωπικό και οι δαπάνες; Πολύ απλά, το ολοήμερο θα καλύπτεται με ότι «περισσεύει» από τους εκπαιδευτικούς της πρωινής ζώνης! Κάθε μέρα και άλλος δάσκαλος, με άλλο μάθημα ειδικότητας. Με 45 λεπτά μελέτη και ολίγον από Μουσική, Εικαστικά ή Πληροφορική, ανάλογα με το τι θα έχει στη διάθεσή του το κάθε σχολείο, αν φυσικά θα έχει. Γιατί αν δεν έχει δεν θα το λειτουργεί. Τόσο απλά. Επίσης τα σχολεία δεν θα λειτουργούν όλα με τον ίδιο τρόπο όπως λέει το Υπουργείο Παιδείας. Το καθένα θα λειτουργεί ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς που θα έχει στη διάθεσή του. 
    Επιπλέον, πώς μπορεί να καθιερώνεται το ολοήμερο σχολείο όταν καταργεί την πρωινή ζώνη 7-8 που εξυπηρετούσε όσους από εσάς πηγαίνετε νωρίς στη δουλειά; Πώς γενικεύεται το ολοήμερο δημοτικό, όταν για να δημιουργηθούν τμήματα σε αυτό όταν βάζει αυστηρές προϋποθέσεις για την εγγραφή των παιδιών σας σε αυτό; Το ΦΕΚ, δηλαδή ο νόμος που ήδη δημοσιεύτηκε, λέει ότι για να παρακολουθεί το παιδί σας το ολοήμερο, πρέπει και οι δύο γονείς να βεβαιώνουν ότι εργάζονται, σε μια εποχή εκρηκτικής ανεργίας, εργασιακής περιπλάνησης και μαύρης εργασίας. Ο Υπουργός Παιδείας μπορεί να λέει ότι θα υπάρχει πρόβλεψη και για τους υπόλοιπους, όμως η δημοσίευση του νόμου τον διαψεύδει. Βέβαια το ολοήμερο σχολείο δεν το θέλουμε απλά για να μένουν τα παιδιά που οι γονείς τους δεν έχουν κάπου να τα αφήσουν. Θέλουμε να έχουν τη δυνατότητα όσα παιδιά το θέλουν και το έχουν ανάγκη να προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, να ασχολούνται με αντικείμενα που τους αρέσουν.
   Οι αλλαγές λοιπόν που κάνει το Υπουργείο Παιδείας γίνονται για να φαίνεται ότι όχι μόνο δεν λείπουν εκπαιδευτικοί αλλά ότι «περισσεύουν». Να ξέρετε όμως ότι αυτό σημαίνει ότι για το Υπουργείο θα «περισσεύουν» και τα παιδιά, τα οποία :
·                    θα στριμώχνονται στα νηπιαγωγεία αφού ανεβάζει το ελάχιστο όριο των παιδιών που μπορούν να φοιτούν σε ένα τμήμα νηπιαγωγείου σε 14, με αποτέλεσμα άλλα νηπιαγωγεία να συγχωνευτούν και άλλα – κυρίως στην επαρχία – να κλείσουν.
·                     θα στοιβάζονται στα τμήματα των Δημοτικών Σχολείων αφού τα μικρά τμήματα θα θεωρούνται πολυτέλεια.
·                    δεν θα χωράνε στο ολοήμερο πρόγραμμα αφού δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί να τα στηρίξουν, μιας και βάζει αυστηρές προϋποθέσεις για την εγγραφή τους σε αυτά.
·                    δεν θα χωράνε στα τμήματα ένταξης, αφού ,όχι μόνο δεν θα δημιουργηθούν νέα, αλλά θα καταργηθούν και κάποια από αυτά που υπάρχουν.
·                     δεν θα έχουν εκπαιδευτικό στην παράλληλη στήριξη, ακόμα δηλαδή χειρότερα κι από τη φετινή χρονιά που ένας εκπαιδευτικός μοιραζόταν σε τρία ή και σε τέσσερα παιδιά!

Όσο αυξάνονται οι ανάγκες για στήριξη του δημόσιου σχολείου, τόσο κόβονται χρήματα, δομές και προσλήψεις για να λειτουργεί. Ειδικά στην περίοδο που οι εργαζόμενοι δοκιμάζονται από την κρίση, το δημόσιο σχολείο θα έπρεπε να μπορεί να στηρίζει ουσιαστικά και ολόπλευρα τα παιδιά μας – από τη σίτιση μέχρι τις δομές για τα παιδιά με ειδικά εκπαιδευτικές ανάγκες, από την υλικοτεχνική υποδομή μέχρι τις δραστηριότητες εκείνες που δίνουν χαρά και δημιουργικότητα.

  Για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των παιδιών σας σε μόρφωση πρέπει το δημόσιο σχολείο   να δουλεύει αλλιώς:

ü                  Με όλα τα προνήπια και νήπια στα νηπιαγωγεία.
ü                  Με τμήματα που δεν θα έχουν πάνω από 20 παιδιά στο Δημοτικό.
ü                  Με όσα τμήματα ένταξης και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης χρειάζονται για να καλύπτονται ΟΛΑ τα παιδιά που τα χρειάζονται.
ü                  Με τμήματα του ολοήμερου που θα τα στηρίζουν δάσκαλοι  που θα δουλεύουν αποκλειστικά σε αυτό και που θα γράφονται όσοι μαθητές το θέλουν χωρίς προϋποθέσεις.
ü                  Με ενισχυτική διδασκαλία, με τάξεις υποδοχής.  
ü                  Με όλους τους συναδέλφους των ειδικοτήτων που θα δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τα αντικείμενά τους.
ü                  Με γενναία χρηματοδότηση για να μπορούν να καλύπτουν τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία τις ανάγκες τους.
ü                  Αλλά κυρίως με περιεχόμενο που θα κάνει τη γνώση ουσιαστική, που θα δίνει χαρά, που θα τα βοηθά να πατούν στα πόδια τους, που θα τους δίνει τα εφόδια να καταλαβαίνουν τον κόσμο γύρω τους και όχι απλά μερικές δεξιότητες για να ανταγωνίζονται στην εργασιακή ζούγκλα που τα περιμένει στο μέλλον.

Εμείς για αυτό το σχολείο αγωνιζόμαστε, σε αυτό τον αγώνα σας θέλουμε μαζί μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου