Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

Τουριστική Προβολή στην Περιφέρεια Αττικής: 10 παρεμβάσεις στη διάρκεια του 2015 και οι στόχοι για τα επόμενα 5 χρόνια



Τουριστική Προβολή στην Περιφέρεια Αττικής:
10 παρεμβάσεις στη διάρκεια του 2015 και οι στόχοι για τα επόμενα 5 χρόνια
 Η τουριστική προβολή της Αττικής αποτελεί κρίσιμο στοίχημα ανάπτυξης της Περιφέρειας καθώς και της εθνικής οικονομίας.
Στην κατεύθυνση αυτή τη χρονιά που πέρασε η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών ενώ παράλληλα έβαλε τις βάσεις για το στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης πενταετίας.
Συγκεκριμένα:
  • Διαπιστώσαμε και ελέγξαμε τα κενά και τις αστοχίες του Προγράμματος της Τουριστικής Προβολής
  • Θέσαμε επιστημονικές προδιαγραφές εμπιστευόμενοι το δημόσιο πανεπιστήμιο ,
  • Συστήσαμε τη Διεύθυνση Τουρισμού και την στελεχώνουμε με κατάλληλο ανθρώπινο και τεχνικό κεφάλαιο    
  • Εκπαιδεύουμε συνεχώς το στελεχιακό δυναμικό 
  • Αποκτήσαμε τα βασικά επιστημονικά εργαλεία για τον σύγχρονο και ορθολογικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής
  • Σχεδιάσαμε και αρχίζουμε να υλοποιούμε την Στρατηγική της Προβολής της Περιφέρειας Αττικής με δημοκρατικό και ισότιμο τρόπο, με συνεργάτες μας τους Δημόσιους Φορείς Τουρισμού και  συμμάχους μας τους Δήμους της Αττικής και όλους τους εμπλεκόμενους ιδιωτικούς φορείς Τουρισμού.            

Αναλυτικά προχωρήσαμε σε:
  1. Ορισμό Εντεταλμένων Τουρισμού στο τέλος του 2014 του Θ. Αγγελόπουλου, εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου για την Τουριστική Ανάπτυξη και της Ελ. Δημοπούλου εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής, με έκδοση απόφασης Περιφερειάρχη, οπότε και τυπικά ενεργοποιείται η Διεύθυνση Τουρισμού που δεν ήταν στελεχωμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καταγράφεται η τότε υπάρχουσα κατάσταση στην Τουριστική Προβολή, που εκφραζόταν μέσω της υλοποίησης ενός έργου μαμούθ, εγκεκριμένου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2012-2015 με  σύμβαση 8.5 εκ. ευρώ και ανάδοχο εταιρεία McCann που θα τελείωνε στο τέλος τους Σεπτεμβρίου 2015. Το έργο αναπροσαρμόστηκε μερικώς με ορθολογικά κριτήρια, ενώ με επέκταση 2 μηνών φροντίζουμε να αποδώσει στην Περιφέρεια Αττικής τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παραδοτέα.
  2. Στελέχωση και λειτουργία της Διεύθυνσης Τουρισμού καθώς και του τμήματος Τουριστικής Προβολής που έγινε σταδιακά και συνεχίζεται μέχρι σήμερα προσπαθώντας να εξασφαλιστεί με τους ελάχιστους δυνατούς ανθρώπινους πόρους το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα απαρτίζεται από την Διευθύντρια, Τμηματάρχη και 3 υπαλλήλους υψηλών επιστημονικών προσόντων, ελάχιστη και ανεπαρκή διάταξη για την μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας.   
  3. Διοργάνωση διήμερου σεμιναρίου Μάρκετινγκ και Προβολής τον Φεβρουάριο του 2015, χωρίς κανένα κόστος για τους συμμετέχοντες, που το παρακολούθησαν αιρετοί και υπάλληλοι που εμπλέκονται στον Τουρισμό, δημιουργώντας έτσι ένα πρώτο δίκτυο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ αιρετών και υπαλλήλων όλων των Δήμων της Αττικής που θα υλοποιήσουν τις δράσεις Προβολής την επόμενη πενταετία. Δημιουργήθηκαν έτσι οι βάσεις των διαπιστευμένων δημοσιογράφων στο τουριστικό ρεπορτάζ, καθώς και των εντεταλμένων και υπηρεσιακών στελεχών στον Τουρισμό όλων των Δήμων της Αττικής.  
  4. Ανάθεση Μελέτης και σχεδιασμού της Στρατηγικής της Προβολής για την Περιφέρεια Αττικής με το ποσό των 19.680 ευρώ στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και στον επίκουρο καθηγητή Δ. Κούτουλα, που με ιδιαίτερη γνώση του αντικειμένου και υπευθυνότητα μαζί με τα στελέχη της διοίκησης και την πολιτική καθοδήγηση, δημιούργησε μέσα σε 5 μήνες μια πολύ σημαντική εργαλειοθήκη στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β’ βαθμού. Η μελέτη καθώς και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν ήδη  αφορούν:
    • την αξιολόγηση του ΟΠΕΕΣ (του προηγούμενου Επικοινωνιακού Προγράμματος)  
    • τη σύνταξη προδιαγραφών για την δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO)
    • τη σύνταξη αναλυτικού στρατηγικού σχεδίου δράσης για τη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής με κοστολογημένες ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για την πενταετία 2016-2020    
    • την εκπαίδευση των υπαλλήλων της Δ/σης Τουρισμού στις σύγχρονες τεχνικές του τουριστικού μάρκετινγκ, στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης καθώς και σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης της τουριστικής προβολής.
  5. Δημιουργία πλαισίου συνεργασίας με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, ΟΤΑ και άλλους φορείς τουρισμού:
    • Με Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Ναυτιλίας, ΕΟΤ, ΟΛΠ, Δήμο Αθηναίων, Δήμο Πειραιώς, Δήμους των Νησιών του Σαρωνικού, Μαραθώνα, Ελευσίνας κ.λ.π, το Γραφείο της Unesco στην Ελλάδα, ΕΞΑΑ, ΗΑΤΤΑ, ΣΕΤΕ , ΕΠΕΣΤ, ΓΕΠΟΕΤ.
    • Με Αεροπορικές εταιρείες, (Aegean airlines, Turkish airlines), επιχειρήσεις συμβούλων τουρισμού, Ελληνικούς και διεθνείς οίκους τουριστικής προβολής και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
    • Με Δημοσιογράφους  ελληνικών ΜΜΕ, καθώς και με διεθνή ΜΜΕ,Travel chanell, BBC, D.W, κ.λ.π.
    • Με όλες τις Περιφέρειες της χώρας σε συνάντηση εργασίας για θέματα Τουρισμού και εξέταση ζητημάτων, όπως κοινές δράσεις προβολής, κοινά θεσμικά και διοικητικά προβλήματα
  1. Συμμετοχή σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό –συνεντεύξεις και αρθρογραφία. Στο πλαίσιο του έργου Τουριστικής Προβολής και με προσεκτικές διορθωτικές ενέργειες προβήκαμε στην διοργάνωση και συμμετοχή στις εκθέσεις Filoxenia 2014 και 2015, στην Εκθεση Greek Expo Tourism 2014 στην ΙΤΒ 2015 στο Βερολίνο, στην WTM στο Λονδίνο 2015  στα Ποσειδώνεια 2015, στο Ναυτικό Σαλόνι Πόρου 2015.Σε όλες υπήρξε πολιτική και διοικητική εκπροσώπηση και άρχισε να τοποθετείται με πολύ επιστημονικό τρόπο η ουσιαστική απαίτηση μας για Β Τ Β με διεθνείς φορείς του Τουρισμού .
·         Συνεντεύξεις και παρεμβάσεις σε εκπομπές στα μεγάλα τουριστικά διεθνή και ελληνικά μέσα (travel channel το DW κ.λ.π.), ώστε να γίνει γνωστό το τουριστικό μας προϊόν στην Αττική
·         Άρθρο της Ελ. Δημοπούλου στην Αυγή προεκλογικά (16-1-15) για την στρατηγική του Τουρισμού στην Περιφέρεια Αττικής (http://www.avgi.gr/article/5222238/pos-sxediazoume-ton-tourismo-stin-perifereia-attikis)
  1. Δημιουργία Διατομεακών Επιτροπών Τουρισμού. Ήδη από τον Μάιο 2015 συστήθηκαν για πρώτη φορά και λειτουργούν με μέλη τους Δημάρχους όλων των Περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και τους εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους του Τουρισμού, παραθέτοντας συγκεκριμένα ζητήματα και προβλήματα ανάπτυξης και προβολής με δημοκρατικό, διαφανή και ισότιμο τρόπο, δίνοντας σημαντική ενημέρωση και συνεργασία για την υλοποίηση του έργου μας. 
  1. Διοργάνωση στις 30-11-2015 ημερίδας ανοιχτής στο ειδικό και ευρύ κοινό, κατά την οποία παρουσιάσαμε επισήμως την Στρατηγική μας για τις δράσεις Τουριστικής Προβολής για τα επόμενα 5 χρόνια. Έχουμε σήμερα στα χέρια μας, όπως και όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας Αττικής, το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Αττικής που παρουσιάστηκε στις 30-11-2015, ημέρα που έληξε το προηγούμενο έργο της Περιφερειακής Αρχής, ώστε να μην υπάρχει ούτε μια μέρα χαμένη!
  2. Διενέργεια διαβούλευσης με όλους τους Δήμους, που ολοκληρώθηκε στις 16-1-15, ώστε να είμαστε πλέον έτοιμοι να  υλοποιήσουμε με επιστημονικό και σοβαρό τρόπο την προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο διεθνές περιβάλλον σε σημαντική διάρκεια ετών 2016-2020. Ήδη οι περισσότεροι δήμοι βρίσκονται σε επαφή μαζί μας, ώστε να αποφέρουμε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα, οφέλη που δεν οδηγούν μόνο στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον τουριστικό θησαυρό της Αττικής αλλά και σε ένα ολοκληρωμένο ήπιο και διαχρονικό τρόπο τουριστικής – πολιτιστικής παρέμβασης που τα οφέλη του θα διαχέονται ισόρροπα και ανάλογα σε όλον τον κοινωνικό ιστό της Αττικής.
  3. Υλοποίηση του παραπάνω Σχεδίου σε φάσεις, ώστε να μην χαθεί χρόνος και βρεθούμε χωρίς επικοινωνιακή προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο κρίσιμο πρώτο εξάμηνο του έτους. Θα προβούμε  σε Προκηρύξεις έργων Προβολής για το Α’ εξάμηνο του 2016 ενώ στη συνέχεια, μέσω της Προκήρυξης του ολοκληρωμένου σχεδίου Προβολής 2016-2020, η υλοποίηση θα ανατεθεί σε πολλαπλούς αναδόχους ανάλογα με το είδος και τις προδιαγραφές των επιμέρους έργων της προβολής .    

Επιγραμματικά οι στόχοι μας για την τουριστική Προβολή της Αττικής στην επόμενη 5ετία  συγκλίνουν στα εξής:
·   Προβολή όλων των δυνατοτήτων της Αττικής σε μεγάλο χρονικό και γεωγραφικό εύρος (είναι γνωστό επιστημονικά ότι η Αττική δεν έχει εποχικότητα) 
·   Προβολή της Αθήνας - Αττικής ως short break προορισμό (εκτός από city break) με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που  θα συμβάλλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και του μέσου όρου παραμονής τους
·   Προβολή της «άγνωστης» και «αυθεντικής» Αττικής. Οι δυνατότητες προβολής των επιμέρους προορισμών π.χ. του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού, των Ανατολικών και Δυτικών περιοχών που έχουν να προσθέσουν σημαντικά καινούργια στοιχεία για τον πολιτιστικό περιβάλλον της
·   Προβολή με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο καθώς και με ανταποδοτική αξία, επενδύοντας σε αποτελεσματικές δράσεις και όχι σε αμφίβολης και αναχρονιστικής αποδοτικότητας διαφημιστικές ενέργειες χωρίς άμεσα και σχετικά μετρήσιμα οφέλη.
·   Προβολή της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με τους Δήμους και τις άλλες Περιφέρειες της χώρας, μεγιστοποιώντας τα οφέλη και εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, αποφεύγοντας αλληλοεπικαλύψεις δράσεων.
·   Άμεση με έμμεση συνεργασία για την από κοινού προβολή με εθνικούς ή και διεθνείς key players του τουρισμού (π.χ. Κοινωνικούς εταίρους, Αεροπορικές εταιρείες, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, κλπ).

Για περισσότερες πληροφορίες:
Twitter: @renadourou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου