Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2013

Παρανομία κατά συρροή;



Τη στιγμή που οι δημότες κυκλοφορούν με μηχανές και ποδήλατα, τη στιγμή που χιλιάδες πινακίδες αυτοκινήτων παραδίδονται καθημερινά, τη στιγμή που χιλιάδες οικογένειες ζουν καθημερινά  το δικό τους αγώνα επιβίωσης, ο δήμαρχος Σαλαμίνας εξακολουθεί να προκαλεί,  κυκλοφορώντας  μέρα – νύχτα με τζιπ 2000 κυβικών !
Όλοι γνωρίζουμε τη δριμεία κριτική που είχε ασκηθεί πριν λίγα χρόνια στον προηγούμενο δήμαρχο Σαλαμίνας για την αγορά τζιπ 2000cc. Ένα αυτοκίνητο που και ο σημερινός δήμαρχος κυκλοφορεί ανελλιπώς όλο το 24ωρο!
Τι ορίζει όμως η νομοθεσία για τα κρατικά αυτοκίνητα και δη για τα αυτοκίνητα των δημάρχων; Με το ΦΕΚ Β108/4.2.2010, άρθρο 5, καθορίζεται ρητά ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο κυβισμού για τα αυτοκίνητα δημάρχων πόλεων με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων είναι 1.400cc! Τα αυτοκίνητα αυτά υποχρεούνται να φέρουν εκτός από πορτοκαλί πινακίδες, λωρίδα κίτρινου χρώματος πλάτους δέκα εκατοστών στη μέση περίπου του αμαξώματος παράλληλα προς το έδαφος και ένδειξη και στις 2 πλευρές τους ολόκληρου του τίτλου της υπηρεσίας στην οποία ανήκει (δηλ. Δήμος Σαλαμίνας). Ακόμη και ανάρτηση εθνικής σημαίας προβλέπεται στο μπροστινό δεξιό μέρος σε επίσημες τελετές και δεξιώσεις. Συνιστάται μάλιστα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας τα αυτοκίνητα αυτά να είναι χρώματος ανοιχτού (λευκό ή ασημί).

Όσον αφορά την κίνηση των συγκεκριμένων οχημάτων ξεκαθαρίζεται πως πρέπει:
α. Να είναι εφοδιασμένα κατά την κυκλοφορία τους με διαταγή πορείας και δελτίο κίνησης.
β. Να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
γ. Να μην κινούνται τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες, εκτός εάν υφίστανται επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες που επιβάλλουν την εξαίρεσή τους από τον περιορισμό αυτό και πάντοτε με έγκριση της αρμόδιας αρχής.
δ. Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία.
ε.  Να μην μεταφέρουν πρόσωπα ή πράγματα άσχετα προς την υπηρεσιακή αποστολή ή μέλη οποιωνδήποτε οργανώσεων ή συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα των εξυπηρετούμενων προσώπων ή των ίδιων των οδηγών.
Ο παραπάνω ΦΕΚ καλεί όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου τομέα μέχρι 31- 12- 2010 να αποσύρουν από την κυκλοφορία και να παραδώσουν στον ΟΔΔΥ τα αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών.    
Με το αυτοκίνητο – τζιπ του δημάρχου Σαλαμίνας αυτό δεν έγινε. Μάλιστα ο σημερινός  δήμαρχος, ο οποίος είχε επίσης ασκήσει πολλές φορές προεκλογικά κριτική στην απόφαση για αγορά πολυτελούς αυτοκινήτου, από τη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του εδώ και τρία χρόνια κυκλοφορεί ανελλιπώς μέρα – νύχτα με το ίδιο αυτό αυτοκίνητο του Δήμου, αναπτύσσοντας μάλιστα ενίοτε υψηλές ταχύτητες.  Το μαύρο τζιπ δε φέρει τα προβλεπόμενα διακριτικά πέραν της πορτοκαλί πινακίδας και κινείται και πέραν των ορίων του δήμου.  Δηλαδή, απ΄ ό,τι λαμβάνουμε εμείς, μιλάμε για μια σειρά παρανομιών, αφού το αυτοκίνητο όχι μόνο δεν αποσύρθηκε, αλλά χρησιμοποιείται και αντίθετα από τις επιταγές του νόμου.
Το βασικότερο όμως είναι άλλο: Σε μια εποχή, όπου οι δημότες καλούνται να δώσουν έναν υπεράνθρωπο αγώνα για την επιβίωσή τους, σε μια εποχή όπου έχουμε ξαναγυρίσει στο ποδήλατο, σε μια εποχή που μιλάμε για Κοινωνικά Παντοπωλεία, Ιατρεία, Φαρμακεία και Φροντιστήρια, αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση να βλέπεις ένα δήμαρχο, και μάλιστα ένα δήμαρχο που ο ίδιος δηλώνει συνδικαλιστής και προστάτης των εργαζομένων, να κυκλοφορεί επί 24ώρου βάσεως με τζιπ του Δήμου! Όταν άλλοι δήμαρχοι άλλων πόλεων προτιμούν, από επιλογή, να κυκλοφορούν με δικά τους αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού για να μην επιβαρύνουν το Δήμο,  συναισθανόμενοι την κατάσταση που βιώνουν οι δημότες τους.
Κι ας μη βιαστεί ο δήμαρχος να μας απαντήσει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι απαραίτητο  γιατί το νησί μας έχει δύσβατα και ορεινά σημεία (είναι η εξαίρεση που προβλέπει ο ΦΕΚ για κάποιες περιοχές), γιατί δε βρισκόμαστε στον Όλυμπο! Όλοι γνωρίζουμε ότι η Σαλαμίνα, ακόμη και σε περιοχές όπου δεν έχει πέσει δρόμος, είναι βατή. Και στο φινάλε, σεις είστε υπεύθυνοι αν υπάρχουν ακόμη κατσικόδρομοι στο νησί! Τζιπ όμως δεν δικαιολογούν.
Επίσης ας μη βιαστεί ο δήμαρχος να μας απαντήσει ότι το τζιπ αγοράστηκε και δεν αποσύρθηκε επί δημαρχίας Σοφρά. Είχε όλη την ευχέρεια να το κάνει στη συνέχεια. Στο κάτω – κάτω ο προηγούμενος δήμαρχος ήταν περισσότερο προσεκτικός και απέφευγε να το χρησιμοποιεί κατά τις απογευματινές και βραδινές  ώρες – που συνήθως το βλέπαμε παρκαρισμένο έξω από το δημαρχείο. Κι ας μη μιλήσουμε για τον τ. δήμαρχο Αμπελακίων Μ. Τραυλό, ο οποίος σ΄ όλη την 24ετή θητεία του κυκλοφορούσε με δικό του όχημα και όχι με αυτοκίνητο του δήμου!
Ο συνδικαλισμός και η κοινωνική ευαισθησία δεν μπορούν να εξαντλούνται, φίλοι μου,  σε λόγια. Αποδεικνύονται καθημερινά με τη στάση ζωής του καθενός μας, τη συνέπεια λόγων και πράξεων που έχουμε,  τον τρόπο που αντιδρούμε σαν άνθρωποι και σαν λειτουργοί της τοπικής αυτοδιοίκησης απέναντι στο σκληρά δοκιμαζόμενο συνάνθρωπό μας. Το να καμαρώνουμε σε πολυτελή τζιπ όταν οι άλλοι στενάζουν, σημαίνει ότι έχουμε απομακρυνθεί από τον πολίτη τον οποίο υποτίθεται εκπροσωπούμε, σημαίνει ότι υποτιμούμε την κατάσταση που περνά αυτός ο πολίτης, σημαίνει ότι τελικά αδιαφορούμε για το τι γίνεται γύρω μας. Εξάλλου, αυτές οι συμπεριφορές δεν έφεραν τη χώρα εκεί που έφτασε;
Ο δήμαρχος Σαλαμίνας παρακάμπτει το νόμο και στο θέμα του αυτοκινήτου. Αφού δεν λειτουργούν οι κρατικοί μηχανισμοί  (βλ. Τροχαία, Περιφέρεια, κλπ), καλά κάνει. Την ηθική όμως διάσταση του θέματος δεν μπορεί να την παρακάμψει!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τι εγινε ρε γιαννακη οραιω το τζιπακι; οταν το ειχε παρει ο Σοφρας ειχες λυσαξη τοτε ε; τωρα γιαννακη;

Ανώνυμος είπε...

Ντροπηηηηηηηηηηηηηηηηηηηη ρεεεεεεεεεεεεεεε με τα πόδια να πηγαίνει και οτοστοπ.....να δούμε ποιος θα τον πάρει στον δρόμο .......δεν ξαναβγαονει δεν ξαναβγαονει που να σκάσει να πλανταξει ο ξενοφερτος

Ανώνυμος είπε...

ρε τοτε μπορει να λεγε, τι να κανε ο ανθρωπος;
για δημαρχος παγαινε να μην ελεγε και κκαμια μακακια;

Αρχειοθήκη ιστολογίου