Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

« ΤΟ ΚΑΡΒΕΛΙ ΔΕΝ ΦΥΤΡΩΝΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ»

Εκπροσωπώντας τον κλάδο των 15.000 αρτοποιών, εκφράζουμε την μαζική αγανάκτηση του αρτοποιητικού κλάδου για τα δημοσιεύματα και τις δηλώσεις αρμόδιων φορέων που εντάσσουν τους αρτοποιούς στους μεσάζοντες κάνοντας λόγο για «πάρτι μεσαζόντων» εις βάρος των καταναλωτών.
Σε βάρος της αλήθειας και επαναλαμβάνοντας κάτι το οποίο γίνεται αρκετά χρόνια, είμαστε σε θέση να παραθέσουμε εκ νέου στοιχεία που αποδεικνύουν το αντίθετο. Διάφορα δημοσιεύματα κάνουν σύγκριση τιμών στην αλυσίδα σιτάρι- ψωμί και συνεπώς σύγκριση μεταξύ παραγωγού και αρτοποιού. Και εύλογα αναρωτιόμαστε: Είναι τόσο απλός ο παραλληλισμός ώστε να ισχυριστούμε ότι το «καρβέλι» φυτρώνει στο χωράφι?
Μπορεί να συγκριθεί η παραγωγή του ψωμιού και ό,τι συνεπάγεται αυτό (ενοίκια, ΔΕΚΟ, μηχανολογικός εξοπλισμός, αμοιβές εργατικού δυναμικού κ.λ.π) με την παραγωγή στην κατανάλωση της τομάτας, της πατάτας και άλλων οπωροκηπευτικών?
Όλοι γνωρίζουμε ότι η Α’ Υλη του ψωμιού δεν είναι το σιτάρι αλλά το αλεύρι και πληροφορούμε για άλλη μία φορά τους επαΐοντες που δημοσιεύουν τέτοιες πληροφορίες, ότι ο Έλληνας αρτοποιός το προμηθεύεται σε διπλάσια τιμή απ’ ότι το προμηθεύεται ο Ευρωπαίος αρτοποιός. Και το παράδοξο είναι το εξής: Βάλλουν την τιμή του ψωμιού δοθείσης ευκαιρίας, γνωρίζοντας πού καλά ότι στην Ελλάδα ο Έλληνας καταναλωτής το αγοράζει κατά 30% φθηνότερο από ότι στις Ευρωπαϊκές χώρες, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρόφιμα που τα προμηθεύεται κατά 12% ακριβότερα.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώθηκαν και από την τελευταία έρευνα της Eurostat όπου αναφέρεται ότι τα λαχανικά και το ψωμί πωλούνται φθηνότερα στην Ελλάδα ενώ είναι αρίστης ποιότητας.
Και αυτό έχει την εξήγησή του και μάλιστα πολύ λογική: Το ψωμί δεν είναι ιδιαίτερα επικερδές, ενώ η αρτοποιία εν γένει στην Ελλάδα δεν χαρακτηρίζεται από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις. Ο λόγος που επιβιώνει είναι η προσωπική εργασία των περισσότερων μελών της οικογένειας που απασχολείται στο αρτοποιείο για 12-14 ώρες/ 24 ωρο επί 365 ημέρες ετησίως. Και σύμφωνα με κοστολογικά στοιχεία και έρευνες που έχουν εκπονηθεί κατά καιρούς, η συμβολή της Α’ ύλης στο ψωμί αντιστοιχεί στο 30% του κόστους παραγωγής, ενώ το κόστος εργασίας ανέρχεται στο 47-49 % γι αυτό τα αρτοποιεία θεωρούνται επιχειρήσεις έντασης εργασίας.
Από τα ως άνω αναφερόμενα προκύπτει, αποδεικνύεται και δικαιολογείται η χαμηλή τιμή του ψωμιού στην Ελλάδα και η διαφορά της σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές τιμές. Απαντάται επίσης και το ερώτημα στο γιατί το ψωμί του φούρνου της γειτονιάς είναι φθηνότερο ακόμα και από το βιομηχανικό και κατεψυγμένο που προμηθεύεται ο καταναλωτής από τις υπεραγορές τροφίμων και τα Σούπερ Μάρκετ.
Κοινοποιώντας για άλλη μια φορά τον πίνακα τιμών του ψωμιού στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, θα συστήναμε σε όλους όσους δημοσιεύουν τέτοιου είδους στατιστικά στοιχεία για το ψωμί και τους αρτοποιούς, να αποφεύγουν το λαϊκισμό και την απλούστευση.

Από την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Μιχάλης Μούσιος Χρήστος Κούτσικος

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΤΟ ΨΗΝΕΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ ΤΟ ΚΑΡΒΕΛΙ.ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΡΒΕΛΙ ΣΩΣΤΟ.....ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΦΡΟΥΦΡΟΥΔΕΝΙΟ.ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΚΑΙ ΒΟΥΛΩΣΤΕΤΟ.

Ανώνυμος είπε...

για το γραφείο τύπου του Δημάρχου
Λάμπρος Μαστροκόλιας
πληροφορίες: κ

Αρχειοθήκη ιστολογίου