Σάββατο, 2 Ιουνίου 2018

'Ενεργειακές' τροφές



Γραφει: ο

Παναγιώτης Α. Βαραγιάννης M.Med.Sc.
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Υπ. Διδάκτωρ Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή προσφέρει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην υγεία και τη ρύθμιση του σωματικού βάρους αλλά και στη συνολική ευεξία, την καλή διάθεση και τη θετική ενέργεια. Με μικρές τροποποιήσεις στο καθημερινό διατροφικό πλάνο μπορεί κάποιος να αισθάνεται πιο ανάλαφρος και πιο αποδοτικός, γεμάτος ενέργεια και αντοχή για την επιτυχή προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων -υποχρεώσεων.
Υπάρχουν, όμως, 'ειδικά ή μαγικά' τρόφιμα που σας εκτοξεύουν ενεργειακά; Είναι κάποια συστατικά ορισμένων τροφίμων που σας προσφέρουν ζωντάνια;
Ας βρούμε τις απαντήσεις μέσα από διατροφικές συμβουλές.
'Ειδικά ή μαγικά' Τρόφιμα

  • Επέλεξε τρόφιμα με επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και σίδηρο, όπως για παράδειγμα το άπαχο κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το αυγό, τα όσπρια, και οι ξηροί καρποί.
  • Να συνοδεύεις πάντοτε με σαλάτα ή ποικιλία λαχανικών (σπανάκι, μανιτάρια, γλυκοπατάτα κ.α.) κάθε σου γεύμα. Έχουν μικρό θερμιδικό περιεχόμενο, προκαλούν κορεσμό, ενώ καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Ο κανόνας που προτείνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αφορά στην κατανάλωση τουλάχιστον 5 μικρομερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα.
·         Προσπάθησε όταν επιλέγεις αμυλούχα προϊόντα αυτά να είναι ολικής αλέσεως (π.χ. ζυμαρικά, ψωμί, δημητριακά, πλιγούρι κα.), έτσι ώστε η ενέργεια των τροφίμων να παρέχεται αργά και παρατεταμένα στον οργανισμό.
  • Καθημερινά 1-1,5 λίτρα νερό για σωστή ενυδάτωση. Σε αντίθετη περίπτωση η αφυδάτωση οδηγεί σε κόπωση, ευερεθιστότητα ακόμη και πονοκέφαλο. Η σωστή ενυδάτωση εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού, ενισχύει το αίσθημα της ευεξίας, ενώ συμβάλλει στη μείωση του άγχους και του στρες.
  • 1-2 φορές την ημέρα μπορείς να  τονώσεις τον οργανισμό σου με μία 'βόμβα' βιταμινών, αναμιγνύοντας τοπικά και εποχικά φρούτα και ξηρούς καρπούς σε πολύχρωμους χυμούς.
  • 1-2 ποτήρια καφέ την ημέρα, προσφέρουν στον οργανισμό μια ήπια διεγερτική δράση, εγρήγορση και μείωση του αισθήματος της κούρασης, κυρίως λόγω της περιεκτικότητας σε καφεΐνη.  Ο γαλλικός καφές έχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη.
·         Κατανάλωσε σπάνια επεξεργασμένα τρόφιμα και σύνθετα γλυκά διότι προσφέρουν γρήγορη απορρόφηση και απότομη αύξηση της γλυκόζης αλλά και σύντομη εξάντληση, γεγονός που μειώνει αισθητά την αντοχή του οργανισμού. Προτίμησε πιο απλά γλυκά όπως μαύρη σοκολάτα, παστέλι, φρυγανιές ολικής άλεσης με μέλι, μπάρα δημητριακών κ.α. για μια γερή δόση ενέργειας.
Τελειώνοντας, αν σε όλες τις παραπάνω διατροφικές συμβουλές προσθέσεις καθημερινά 30 λεπτά ήπιας φυσικής δραστηριότητας, θα σε βοηθήσει να διασφαλίσεις να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα όλη την ημέρα, η ενέργεια, η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητά σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου