Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017

Υπάρχει διοίκηση;



Αν το Δημοτικό Σχολείο των Σεληνίων δεν αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ανευθυνότητας και αδιαφορίας εκ μέρους του Δήμου Σαλαμίνας, τότε ποιο; ‘Ένα σχολείο για το οποίο τόσος ντόρος γινόταν πριν τέσσερα χρόνια, ένα σχολείο για το οποίο γράφτηκαν τόσα, ειπώθηκαν τόσα, στάλθηκε τ. δήμαρχος στα δικαστήρια και τελικά σήμερα ερχόμαστε να διαπιστώσουμε, για μια ακόμη φορά, πως όταν πρόκειται για ευαίσθητες κατηγορίες όπως είναι τα παιδιά, ο λαϊκισμός περισσεύει.
Εδώ και κάποια χρόνια το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου των Σεληνίων που είχε αρχικά κατασκευαστεί ως τετραθέσιο, λόγω της ραγδαίας αύξησης του πληθυσμού στην περιοχή, λειτουργεί ουσιαστικά σαν 9θέσιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται να στριμώχνονται όπως και όπου μπορεί κανείς να φανταστεί.
Το πρόβλημα ζητούσε επιτακτικά λύση. Κι ενώ πριν 10 χρόνια ο τ. δήμος Αμπελακίων μιλούσε για ανακατασκευή – συντήρηση του υπάρχοντος κτιρίου κι είχε συντάξει σχετική μελέτη, η προηγούμενη δημοτική αρχή, μαζί με τον τότε Σύλλογο Γονέων, σήκωσαν ψηλά το θέμα της κατασκευής νέου κτιρίου που θα στέγαζε τα παιδιά. Μετά από πολλές περιπέτειες στην αναζήτηση οικοπέδου και λάθη που έγιναν απ΄ όλες τις πλευρές, η προηγούμενη τετραετία έληξε χωρίς να αλλάξει κάτι. Η σημερινή δήμαρχος, στο πρόγραμμά της και στις προεκλογικές της αναγγελίες, μιλούσε επίσης επισταμένα για νέο σχολείο. Πέρασαν ήδη τρεισήμισι χρόνια από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η κ. Νάννου και το σχολείο παραμένει στην ίδια κατάσταση.
Μόλις τον Ιούνιο του 2017 ο Σύλλογος Γονέων, απόντος του επί πολλά έτη διευθυντού του σχολείου,  μαζί ωστόσο με τον πρόεδρο της Δημ. Κοινότητας Σεληνίων, έναν πρ. δήμαρχο και μια βουλευτή επισκέφτηκαν την διευθύντρια του ΚΤΥΠ (που ήρθε να αντικαταστήσει τον πρώην ΟΣΚ- Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων). Εκεί όμως, απ΄ όσο μπορέσαμε να καταλάβουμε, συζήτησαν  το θέμα της συντήρησης και διαμόρφωσης κι όχι πλέον της κατασκευής νέου κτιρίου!
Επιστροφή στη λύση του 2010; Η δήμαρχος αλήθεια, η οποία απείχε από τη σύσκεψη, όπως και ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τι λένε γι΄ αυτό; Έχουν αλλάξει ρότα ή έχουν αφήσει το τιμόνι του θέματος στην Δημοτική Κοινότητα; Ποιος αποφασίζει τελικά για τέτοια θέματα; Υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός ή η κάθε κοινότητα πράττει κατά το δοκούν; Είναι δυνατόν σε τέτοιες συσκέψεις να απουσιάζει η δήμαρχος και να παρευρίσκεται πρ. δήμαρχος;
Η διευθύντρια του ΚΤΥΠ λοιπόν, φαίνεται πως δεν συμφώνησε να επιστρέψει σε… ξαναζεσταμένες λύσεις και ζήτησε να έχει στα χέρια της  στοιχεία για την οργανικότητα του σχολείου τα τελευταία δέκα έτη, προκειμένου ο φάκελος να είναι πιο  πλήρης και να κλειστεί νέο ραντεβού. Πράγματι τα στοιχεία αυτά 20/07 δόθηκαν από τον διευθυντή. Έκτοτε …φωνή βοώντος εν τη ερήμω! Κανείς δεν ξέρει πού βρίσκεται το θέμα. Νέο ραντεβού δεν κλείστηκε, ουδείς γνωρίζει ποια λύση τελικά θα επιλεγεί και στο σχολείο επικρατεί η ίδια κατάσταση. Οι μαθητές έχουν στοιβαχτεί σε κοντέινερ, έχουν καταλάβει την αίθουσα εκδηλώσεων, έχουν κάνει τις αποθήκες τάξεις κι η ενισχυτική διδασκαλία γίνεται στον προθάλαμο του κυλικείου!
Συζητείται να μεταφερθεί το νηπιαγωγείο σε κτίριο που θααα φτιαχτεί για τον σκοπό αυτό είτε σε οικόπεδο που έχει αγοραστεί παλιότερα (αγορά που κατ΄ άλλους αμφισβητείται) είτε σε έτερο οικόπεδο περίπου ενός στρέμματος, που προτίθεται να δωρίσει κάτοικος κοντά στο Δημοτικό Σχολείο. Όλα αυτά όμως είναι συζητήσεις που γίνονται μεταξύ των ενδιαφερομένων και τίποτα δεν είναι επίσημο.
Εμείς, που σαν εφημερίδα έχουμε ασκήσει πολλές φορές κριτική στην προηγούμενη δημοτική αρχή για το χειρισμό του θέματος αυτού, τρεισήμισι χρόνια μετά την ανάληψη της δημαρχίας από την κ. Νάννου, ερχόμαστε πάλι να ρωτήσουμε: Τι γίνεται με το σχολείο κ. δήμαρχε; Γιατί υπαναχωρείτε για ακόμη μια φορά από την αρχική προεκλογική σας υπόσχεση, υπόσχεση για την οποία σας είχαν εμπιστευτεί οι πολίτες των Σεληνίων; Γιατί, τη στιγμή που λέγατε για νέο κτίριο, γίνονται συναντήσεις, από τις οποίες απουσιάζετε, όπου συζητούνται άλλα; Τελικά θέλετε νέο κτίριο ή όχι; Και τι έχει γίνει; Πού βρίσκεται τέλος πάντων το θέμα; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει νέα συνάντηση στον ΚΤΥΠ; Θα ασχοληθεί κανείς με αυτά τα παιδιά κι αυτούς τους εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να κάνουν μάθημα υπό τέτοιες συνθήκες;
Τον Γ. Τσαβαρή, κ. δήμαρχε, τον στείλατε στον εισαγγελέα, που στο κάτω κάτω- ανεξάρτητα από το εάν συμφωνούσαμε όλοι τότε με τους χειρισμούς του ή όχι- ασχολήθηκε με το πρόβλημα κι έβαλε ψηλά τον πήχη. Και γνωρίζετε καλά πως δεν κρίθηκε ένοχος για κάτι! Σεις, που πριν τέσσερα χρόνια επενδύατε με ψεύτικες υποσχέσεις, προκειμένου να υφαρπάξετε την ψήφο των Σεληνιωτών, τι έχετε να τους απαντήσετε σήμερα; Ότι ανακρούσατε πρύμναν για να μην σας «κακιώσουν» οι πολιτικοί σας φίλοι; Ή ότι δεν θεωρήσατε το θέμα αρκετά σοβαρό, ώστε να ασχοληθείτε η ίδια και να έχετε δώσει ήδη λύση;
Πώς προχωρούν τελικά τα ζητήματα της σχολικής στέγης στο νησί; Γιατί ούτε στο Αιάντειο δόθηκε κάποια σοβαρή λύση – τα παιδιά του Δημοτικού έχουν χωριστεί στα δύο και κάνουν άλλες τάξεις στο καινούριο κτίριο κι άλλες στο παλιό της πλατείας – ούτε τα παιδιά του ειδικού σχολείου έχουν μπει ακόμη στο παλιό σχολείο των Παλουκίων (την ίδια στιγμή που πανηγυρίζετε γιατί θα στεγάσει τη νέα πτέρυγα του Λαογραφικού Μουσείου – τι να κάνουμε, είναι θέμα προτεραιοτήτων!), ούτε στα Λύκεια έχει δοθεί μόνιμη λύση πέραν της προσωρινής (;) προκάτ αίθουσας που είχε ευτυχώς εξασφαλίσει ο κ. Κορρός.
Δεν πρέπει κάποια στιγμή να έρθει ως τακτικό θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο η σχολική στέγη; Πότε, κ. σύμβουλοι, περιμένετε να το φέρετε; Τον επόμενο  Σεπτέμβριο; Ένα χρόνο πριν λύνονται τέτοια ζητήματα κι όχι στην τούρλα του Σαββάτου. Δεν πρέπει να ξανάρθει το θέμα του Δημοτικού Σχολείου των Σεληνίων; Είναι δυνατόν να μην υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός και να μην αναλαμβάνει η δημοτική αρχή την ευθύνη για ό,τι γίνεται; Εδώ υπάρχουν συναντήσεις με φορείς, αλλάζει η στρατηγική, προτείνονται λύσεις του 2005 (!) και κανείς δεν γνωρίζει τίποτα. Έτσι περιμένουμε να επιλύσουμε ζητήματα; Εν στενώ οικογενειακώ κύκλω; Υπάρχει διοίκηση;  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου