Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Λ. Αθανασιάδης: 80 εκατομμύρια για έργα στη Σαλαμίνα την τετραετία 2011 – 14!



Ο Λεωνίδας Αθανασιάδης δεν είναι βέβαια άγνωστος στα κοινά του Πειραιά. Επί σειρά ετών συνδικαλιστής στον χώρο της Υγείας, εκλέγεται το 2006 νομαρχιακός σύμβουλος  στη Ν.Α. Αθηνών – Πειραιώς, χρημάτισε αντινομάρχης και πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού της Νομαρχίας Πειραιά, ενώ στη συνέχεια, το 2011, επανεκλέγεται Περιφερειακός Σύμβουλος, αυτή τη φορά στην Περιφέρεια Αττικής και αναλαμβάνει την κομβική θέση του αντιπεριφερειάρχη σε θέματα ΕΣΠΑ & Καινοτομίας.
Έχοντας ιδιαίτερη σχέση με τη Σαλαμίνα, αφού διατηρεί και σπίτι εδώ,  ήταν ο άνθρωπος που συνεργάστηκε και με τις δύο προηγούμενες δημοτικές αρχές και μπορεί κατ΄ εξοχήν να έχει άποψη για πρόσωπα και καταστάσεις. Στην πρόσφατη συζήτηση που είχαμε, επικεντρώθηκε στα έργα που είχαν εγκριθεί για τη Σαλαμίνα την τετραετία 2011 – 2014, ύψους 80 εκατομμ. €, και μας μίλησε για  τα έργα οδοποιίας  που είχαν από τότε εγκριθεί, έργα που στη συνέχεια μέχρι σήμερα ατόνησαν, ξεκαθαρίζοντας ανοιχτά τους  λόγους για τους οποίους βιώνουμε ακόμη, τρία χρόνια μετά, αυτήν την τριτοκοσμική κατάσταση στο οδικό δίκτυο.

-Κύριε Αθανασιάδη, ως αντιπεριφερειάρχης ΕΣΠΑ και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τι έργα προωθήσατε για τη Σαλαμίνα κατά τη θητεία σας;
Τα έργα που αφορούσαν αυτό το νησί ήταν πράγματι πάμπολλα την τετραετία 2011 – 14. Ο Δήμος της Σαλαμίνας ήταν ένας από τους λίγους με τόσο τεράστια απορροφητικότητα την περίοδο που είχε την τύχη να έχει δήμαρχο τον  Γ. Τσαβαρή.
Τι να πρωτοθυμηθώ; Τα όμβρια; Την αποχέτευση των λυμάτων; Τον Παιδικό Σταθμό των Παλουκίων; Το μεγάλο έργο του ηλεκτροφωτισμού της Φανερωμένης; Τα δύο κονδύλια των 500.000€ το καθένα που εγκρίθηκαν για την οδοποιία; Ή το μεγάλο έργο που μετά λύπης μου απένταξαν, του Κλειστού Γυμναστηρίου των Αμπελακίων, προϋπολογισμού 3,5εκ.€, το οποίο είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Αττικής;

Συνολικά, από το 2011 μέχρι τον Μάιο του 2014, επί Σγουρού εγκρίθηκαν και εντάχθηκαν έργα για τη Σαλαμίνα ύψους  80 εκατομμυρίων ευρώ, από τα υψηλότερα κονδύλια που έπεσαν σε δήμους της Περιφέρειας Αττικής.  

-Μιλήσατε για την απένταξη του έργου του Κλειστού των Αμπελακίων. Εκεί τι είχε γίνει;
Θυμάμαι πως ο δήμαρχος μας είχε φέρει τότε την Παρασκευή τη μελέτη και τη μεθεπόμενη Τρίτη συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο το έργο, ύψους 3,5 εκ. €. Ήταν περίπου επτά μήνες πριν τις εκλογές. Αμέσως μετά εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της Σαλαμίνας, προκειμένου να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση. Μεσολάβησαν οι εκλογές και δεν γνωρίζω αν και πού πήγαν τα χρήματα αυτά ύστερα  πλέον από την, λάθος κατ΄ εμέ, απένταξη του έργου.
Να προσθέσω, ωστόσο, πως και για το Κλειστό «Ν. Γραμματικός» εγκρίθηκε τότε το ποσό των  370.000€ από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τον Χρυσοχοίδη. 

-Αναφερθήκατε στην οδοποιία. Θα μου επιτρέψετε όμως να σας υπενθυμίσω πως πρόσφατα, με δελτίο Τύπου της, η Περιφέρεια Αττικής μας ενημέρωσε ότι η κ. Δούρου εξασφάλισε τη  συντήρηση και επισκευή της οδοποιίας στη Σαλαμίνα, προϋπολογισμού 2.500.000 ευρώ.
Λοιπόν, για να αποκαταστήσουμε την αλήθεια. Κατ΄ αρχήν είχαμε εγκρίνει τέλη του ΄12 αρχές του ΄13 δύο έργα 500.000€ το καθένα . Το πρώτο στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής για να καλύψουμε ατέλειες μεγάλων έργων (αποχέτευσης λυμάτων και ομβρίων). Το δεύτερο (Ιανουάριος 2014), μέσω προγράμματος του Υπουργείου Ανάπτυξης, εγκρίθηκε και υπογράφηκε από τον  υπουργό, τον Χρυσοχοίδη τότε.
Εν τω μεταξύ,  ο Γ. Τσαβαρής επανήλθε και παρουσίασε όλο το πρότζεκτ  των ομβρίων στο Περιφερειακό Συμβούλιο,  επιμένοντας να δοθούν κι άλλα χρήματα, προκειμένου να αποκατασταθούν οι δρόμοι. Πήρε λοιπόν την υπόσχεση από τον τότε Περιφερειάρχη ότι θα αναλαμβάναμε εμείς την οδοποιία μέσα από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας, έργο ύψους περίπου 3 – 4 εκατομ.€. Θα ήταν ένα συνοδό έργο εκεί που πέρασε η αποχέτευση των ομβρίων.
Μην ερχόμαστε λοιπόν σήμερα να πανηγυρίζουμε για 2,5 εκατομμύρια!

-Κύριε Αθανασιάση, πού οφείλεται κατά τη γνώμη σας αυτή η τεράστια καθυστέρηση;
Η καθυστέρηση; Κοιτάξτε, είναι στη διάθεση του Δήμου το πώς θα διαχειριστεί αυτά τα κονδύλια. Αν είχε απορροφήσει τα πρώτα, θα είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει και τα άλλα. Τι θεωρώ ότι φταίει; Ξεκάθαρα  πολιτική ανικανότητα. Ξέρετε, τα έργα οδοποιίας είναι από τα πιο εύκολα προς υλοποίηση. Οι μελέτες υπάρχουν.
Σας λέω πως επί Σγουρού είχαν εγκριθεί ένα εκατομμύριο και υπήρχε δέσμευση για 3,5 - 4 στη συνέχεια.  Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός πως η οδοποιία δεν εντάσσεται σε προγράμματα του ΕΣΠΑ. Και για να επανέλθω στην προηγούμενη ερώτησή σας, είναι δυνατό σήμερα να χαίρονται και να βαυκαλίζονται δήμοι για 2,5 εκατομμύρια, όταν επί θητείας μας έχουν πάρει 80; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου