Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2016

Υποθαλάσσια ζεύξη: Εκδήλωση χωρίς αντικείμενο




Μετά από δύο ωρών παρακολούθηση της συζήτησης που διοργανώθηκε σήμερα στην αίθουσα «Δ. Μπόγρη» με θέμα όπως αναγραφόταν κατά λέξη στην πρόσκληση
«Απόψεις του Δήμου Σαλαμίνας ενόψει της δημοπράτησης του έργου Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση & Εκμετάλλευση του έργου της μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης νήσου Σαλαμίνας»
είναι βέβαιον πως φύγαμε περισσότερο αδαείς απ΄ ό,τι πήγαμε. Ενώ δηλαδή θα περίμενε κανείς να ενημερωθούμε με κάποιον τρόπο για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα αυτό, τι δηλ. σχεδιασμός έχει γίνει (τη στιγμή που 15 Μαρτίου έχουμε το διαγωνισμό), τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας και όλα όσα εν πάση περιπτώσει μπορούν να μας διαφωτίσουν περί του θέματος, ο υπάλληλος του Υπουργείου Υποδομών κ. Μπακογιάννης, που παραβρέθηκε, προσπάθησε ανεπιτυχώς να πείσει την αίθουσα πως τίποτα δεν υπάρχει ακόμη, πως δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας γιατί ακόμη  έργο δεν υπάρχει, αφού, όπως υποστήριξε, είμαστε ακόμη στην πρώτη φάση του έργου, αυτήν του ανταγωνιστικού διαλόγου, της κατάθεσης δηλαδή ενδιαφέροντος από όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν.



Όπως φάνηκε, θα γίνει Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να αποφασίσει για δημοψήφισμα, αφού πρόκειται για θέμα με μητροπολιτική μεν σημασία,  τοπικού ενδιαφέροντος δε. Ωστόσο η σημερινή συγκέντρωση κατά κοινή ομολογία όσων την παρακολούθησαν δεν πρόσφερε τίποτα περισσότερο στην ενημέρωση του πολίτη και χαρακτηρίστηκε μάλλον ως «φιέστα» μιας δημοτικής αρχής που, κατ΄ αποκλειστικές πληροφορίες μας είχε στα χέρια της από 10 Οκτωβρίου σχετικό έγγραφο του υπουργείου, το οποίο τώρα επανήλθε ζητώντας τις απόψεις του δήμου.
Έντονα αποδοκιμάστηκε επίσης η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Εύη Καρακώστα, όταν μιλώντας για δημοψήφισμα, τόνισε πως πρέπει να εκφραστεί και ο Περαματιώτικος λαός, πυροδοτώντας αντιδράσεις από τους εκπροσώπους των φορέων και τους πολίτες που συμμετείχαν. Λίγο αργότερα η κ. Καρακώστα θα αποχωρούσε, ξεσηκώνοντας εκ νέου αντιδράσεις. 
Το λόγο στη συνέχεια πήραν ο τ. δήμαρχος Γ. Τσαβαρής, ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Σαλαμίνας Σπ. Παπαϊσιδώρου, η επικεφαλής της ΝΑΥΜΑΧΗΑ δημ. σύμβουλος Δ. Καρούση, ο πρόεδρος της μίας Κοινοπραξίας τοπ. μηχανικός Ηλ. Λαλούσης,  εκπρόσωποι των εργαζομένων στα φέρρυ, εκπρόσωποι του Περιβαλλοντικού Ομίλου και του Εμπορικού Συλλόγου, κ.ά. Όλοι εκφράστηκαν κατά του έργου, αναλύοντας τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει για τη Σαλαμίνα, στο νησιωτικό χαρακτήρα και στο περιβάλλον της. Μάλιστα προκάλεσε αίσθηση συγκεκριμένη αναφορά των δύο πρώτων ομιλητών στον υπό σχεδιασμό άξονα Μέγαρα – Μαραθώνα, 127 χιλ,  που είχε οδηγήσει πριν 2 χρόνια στην παραίτηση τον τότε πρόεδρο του Ρυθμιστικού Αθήνας Καθηγητή  Γ. Πολύζο  , καταγγέλλοντας πως «η διπλή ζεύξη της Σαλαμίνας αποτελεί δώρο σε μεγάλη εργολαβική εταιρεία…». Ο κ. Τσαβαρής κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι δεν λέει την αλήθεια όταν μιλά για μονή ζεύξη και ξεκαθάρισε πως ο συνδυασμός του θα επικροτούσε μονάχα τη ζεύξη με τη Μεγαρίδα και μόνο υπό την αίρεση να γίνει δημοψήφισμα και να ενημερωθούν οι πολίτες. Κάλεσε επίσης την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να κάνει διάλογο για το θέμα.
Β.Ψ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου