Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Πανελλαδική ανυπακοή για τα διόδια

Κορυφώνεται το κοινωνικό κίνημα μη καταβολής διοδίων με τις κινητοποιήσεις στις Εθνικές Οδούς όλης της χώρας, την Κυριακή, όπου, ήδη, δεκάδες χιλιάδες οδηγοί σηκώνουν χωρίς ενδοιασμούς τις μπάρες και περνούν χωρίς να πληρώσουν τα τέλη.
Τα οικονομικά επιτελεία των εταιρειών που εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο διακατέχονται από πανικό, βλέποντας τα έσοδά τους να μειώνονται δραματικά, ιδιαίτερα μετά τη γνωμοδότηση του προέδρου της Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, που δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται φωτογραφίες με τους αριθμούς των οχημάτων των οποίων οι οδηγοί δεν πληρώνουν διόδια.
Βέβαια η ίδια Αρχή με έγγραφό της δίνει άδεια στο υπουργείο να διαβιβάζει τα στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, χωρίς, όμως, σε αυτά να περιλαμβάνει τη χρήση φωτογραφίας, η οποία είναι απαραίτητη για την τεκμηρίωση της παρανομίας και την επιβολής προστίμου.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το μεγαλύτερο ποσοστό άρνησης καταγράφεται στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης: από Μαλιακό έως Κλειδί φθάνοντας το 15% των οχημάτων, και από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια στο 6-7%. Πολύ μικρά -περίπου 1%- είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στους δύο άξονες της Πελοποννήσου Ελευσίνας - Πατρών και Κορίνθου – Μεγαλόπολης.
Ωστόσο, στελέχη του κινήματος «Stop στα διόδια» δίνουν διαφορετικά στοιχεία μιλώντας για ποσοστά οδηγών που ξεπερνούν το 20% και τονίζουν ότι η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1992/62) είναι σαφής: τα διόδια επιβάλλονται μόνο σε όσους αυτοκινητόδρομους πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας και φωτισμού.
Ως αυτοκινητόδρομος, δε, ορίζεται αυτός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, που χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα είτε κατ' εξαίρεση με άλλα μέσα. Επίσης, αυτός που δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα του κινήματος www.oxidiodia.gr
«Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν τα έχουν οι περισσότερες εθνικές οδοί, αφού συχνά μοιάζουν με εργοτάξια γιατί οι εργασίες κατασκευής δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί», αναφέρει ο Β. Παπαδόπουλος μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Ενάντια στα Διόδια, ο οποίος τονίζει ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ακόμη και αν ασκηθούν διώξεις γιατί οι συμβάσεις των εταιρειών είναι νομικά έωλες και παράνομες και διευκρινίζει ότι η γνωμοδότηση του προέδρου της Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται φωτογραφίες των οδηγών που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια.
Εν τω μεταξύ, νέες και ιδιαίτερα τσουχτερές αυξήσεις, που αγγίζουν ακόμη και το 33%, έρχονται έως τα μέσα Φεβρουαρίου στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, εκτός από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 7% που θα καταβάλουν οι οδηγοί από τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Σε αμηχανία η κυβέρνηση
Ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, σε παρέμβασή του έχει χαρακτηρίσει ως λάθος την κίνηση των πολιτών να μην πληρώνουν διόδια. «Ζημιώνουν όχι μόνο το κράτος που εισπράττει τον Φ.Π.Α. από το κάθε αντίτιμο του διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη».
Ωστόσο, ο κ. Μαγκριώτης παραδέχθηκε ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια.
«Πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή», είπε ο υφυπουργός, δεδομένης και της άρνησης των τραπεζών να συνεχίσουν την χρηματοδότηση των κατασκευαστικών εταιρειών, λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις
Απαντώντας, το Πανελλαδικό Συντονιστικό Κατά των Διοδίων και με αφορμή την πανελλαδική κινητοποίηση της Κυριακής ανακοίνωσε ότι:
«... διαδίδουν ότι ετοιμάζουν μια άδικη και παράνομη ρύθμιση ώστε να αντιμετωπίσουν το πανελλαδικά διογκούμενο κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων στους ιδιώτες και εν πολλοίς αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους.
Ο χαρακτηρισμός των διοδίων ως “δημοσίων εσόδων” ώστε η μη καταβολή τους να εξισώνεται με χρέος προς το Δημόσιο, είναι παράλογος, άδικος και παράνομος διότι τα διόδια εισπράττονται από ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες παραχωρήθηκαν με χαριστικές και αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις οι αυτοκινητόδρομοι που φτιάχτηκαν (και φτιάχνονται) βασικά με κρατικές και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.
Εξίσου παράλογη, αήθης και αυθαίρετη είναι η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να παραχωρούνται στις ιδιωτικές εταιρίες τα στοιχεία των κατόχων των οχημάτων, οι οδηγοί των οποίων αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι για τις καρμανιόλες που η “ιδιωτική πρωτοβουλία” βαφτίζει αυτοκινητόδρομους», αναφέρει το Συντονιστικό.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες απέφυγαν μέχρι στιγμής να στραφούν με αγωγές ενάντια στους οδηγούς που αποφεύγουν να πληρώσουν διόδια, προκειμένου να μην «ρίξουν λάδι στη φωτιά». Μόνο η Ολυμπία Οδός μήνυσε 25 οδηγούς, που είχαν μεγάλο αριθμό «δωρεάν» διελεύσεων.
Από την άλλη πλευρά, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πατρών και το ΠΕΣΟΧΙ έχει καταθέσει αγωγή κατά της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ στο Πρωτοδικείο Πατρών προκειμένου να αναγνωρίσει ότι δεν υποχρεούνται οι χρήστες της οδού να πληρώνουν διόδια μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Πηγη. Ζougla.gr

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝΕ.ΚΑΤΑΡΑ ΣΤΟ ΜΑΛΑΚΑ ΤΟΝ ΣΟΥΦΛΙΑ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΠΙΣΩ. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΕ ΟΛΑ ΛΟΙΠΟΝ, ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΚΟΛΟΠΑΙΔΑ ΤΗΣ ΣΕ ΓΡΑΦΟΥΝΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΦΤΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟ,ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟΥΣ ΚΟΠΡΙΤΕΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΟΝΤΡΟΜΠΑΛΑΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

PESTA XRISOSTOME...
OLOI MAZI...
MHN MASATE KYRIOI KAI KYRIES...
MAS EXOYN PERASEI GIA ZOA...

Ανώνυμος είπε...

kanenas na mi plironi diodia idika stin athinon patron poy eine dromos karmanila

Ανώνυμος είπε...

ΑΡΓΗΣΕΣΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΖΩΟΝ........................

Ανώνυμος είπε...

Σε σουίτα 5.400 ευρώ τη βραδιά
Τη στιγμή που η κυβέρνηση δυσκολεύεται να διαχειριστεί πολιτικά και επικοινωνιακά το συνεχές «παραλήρημα» του αντιπροέδρου και η μουρμούρα στο εσωτερικό της κυβέρνησης γίνεται κραυγή αποδοκιμασίας, φαίνεται πως ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος έχασε κάθε μέτρο συμπεριφοράς.

Σε περίοδο οξύτατης οικονομικής κρίσης, η οποία γονατίζει τις περισσότερες οικογένειες, επέλεξε να γιορτάσει την Πρωτοχρονιά μαζί με τη σύζυγό του κ. Χριστίνα Χριστοφάκη, διαμένοντας στην πιο ακριβή σουίτα η οποία καταλαμβάνει έναν ολόκληρο όροφο ενός εκ των ακριβότερων και πολυτελέστερων ξενοδοχείων των Αθηνών.

Πρόκειται για το «King George Palace» στο Σύνταγμα, συμφερόντων της οικογένειας Δασκαλαντωνάκη, οι εκκρεμότητες του οποίου με το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία παραμένουν ανοικτές.

Η τιμή «πόρτας» για τη συγκεκριμένη σουίτα ανέρχεται στις 5.400 ευρώ τη βραδιά, ενώ ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης απόλαυσε και το λουκούλλειο πρωτοχρονιάτικο δείπνο κόστους 380 ευρώ ανά άτομο, γιορτάζοντας την αλλαγή του χρόνου με ποταμίσιες καραβίδες, χαβιάρι και αστακό!

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης έκανε check in στο ξενοδοχείο στις 21/12/2010, γεγονός που επιβεβαιώνεται τόσο από τη φόρμα κρατήσεων του ξενοδοχείου της συγκεκριμένης ημερομηνίας που δημοσιεύει σήμερα το «Πρώτο Θέμα», αλλά και τους υπαλλήλους που εξυπηρέτησαν τον κ. Πάγκαλο και την οικογένειά του. Στη φόρμα των κρατήσεων που δημοσιεύει η εφημερίδα, στο σημείο όπου αναγράφεται το όνομα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, σημειώνεται ότι η διαμονή ήταν «complimentary» δηλαδή δωρεάν.

Η φιλοξενία του Πάγκαλου στη σουίτα 250 τ.μ από την οικογένεια Δασκαλαντωνάκη, ο όμιλος της οποίας έχει οικονομικές εκκρεμότητες με το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, εύλογα δημιουργεί υπόνοιες διαπλοκής.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Αρχειοθήκη ιστολογίου