Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ-ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ

Υπόγειες και υπέργειες αναταράξεις και ανατροπές θα προκαλέσει η είδηση που ακολουθεί και από ότι είμαστε σε θέσει να γνωρίζουμε  αυτό το έργο θα υλοποιηθεί σύντομα από την κυβέρνηση που εκτός των αλων θα δόση και πολλές θέσεις εργασίας.
Την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας ανασύρει από το… χρονοντούλαπο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, σε μία προσπάθεια να βγάλει από το τέλμα τα δημόσια έργα. Το υπουργείο προγραμματίζει την προώθηση πέντε μεγάλων έργων τους επόμενους 18 μήνες, με στόχο να αντιστρέψει την κάθετα πτωτική πορεία που παρουσιάζει ο κατασκευαστικός κλάδος. Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, τις ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας.
Όπως ανακοίνωσε  χθες ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Σέργιος  Λαμπρόπουλος, στο συνέδριο των Ευρωπαίων Εργολάβων που διοργάνωσε στη χώρα μας η ΠΕΔΜΕΔΕ, η ζεύξη Σαλαμίνας θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης με προϋπολογισμό 300εκ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή  αυτοκινητοδρόμου 12 χιλιομέτρων, από το Πέραμα έως τα Παλούκια Σαλαμίνας, τα 1.100 μέτρα εκ των οποίων θα είναι υποθαλάσσια σήραγγα. Η πρόταση βασίζεται σε ιδέες που έχουν παρουσιαστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ πριν από 15 χρόνια. Όσον αφορά την έτερη ζεύξη, αυτή της
Λευκάδας, αφορά αυτοκινητόδρομο μήκους 3 χλμ, από τα οποία τα 100μ. θα είναι υποθαλάσσια σήραγγα.
Ο κ. Λαμπρόπουλος έκανε επίσης γνωστό ότι το υπουργείο μελετά να προωθήσει με δύο ξεχωριστές συμβάσεις παραχώρησης τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα έχουν μήκος 35 χλμ. έναντι 67 χλμ. που προέβλεπε το σχέδιο Σουφλιά και προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ. Πέρα απ’ αυτό, το επόμενο διάστημα αναμένεται να δοθεί για διαβούλευση το σχέδιο για το νέο διεθνή αερολιμένας στο Καστέλλι της Κρήτης, με στόχο να δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους. Το έργο θα υλοποιηθεί με τη δημιουργία σχήματος στο οποίο το Δημόσιο θα κατέχει το 55% και ο
 ιδιώτης το 45%. Προωθείται επίσης και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Θήβας, μήκους 50 χλμ και προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ.
«Το Υπουργείο μας στηρίζει τα έργα παραχώρησης και με κατάλληλες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες επιδιώκει να αντιμετωπίσει και να λύσει προβλήματα τα οποία οφείλονται στην έναρξη κατασκευής αυτών των έργων χωρίς την απαιτούμενη διοικητική ωριμότητα. Από την πλευρά μας αξιοποιούμε με τον καλύτερο τρόπο τους διαθέσιμους πόρους από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ταυτοχρόνως σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων επιδιώκουμε να αντλήσουμε κεφάλαια προκειμένου να προχωρήσουμε σε νέα έργα
 όπως είπα για να διαμορφώσουμε το νέο κεκτημένο Υποδομών της χώρας που θα αποτελέσει και μοχλό για την επιδιωκόμενη ανάπτυξη» τόνισε στο δικό του χαιρετισμό ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.
Από την πλευρά τους ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ Γ. Ρωμοσιός και ο εκπρόσωπος της Ενωσης EIC, Γ.Δημητρίου, τόνισαν πως είναι ουσιαστικά προς το συμφέρον όλων των εταίρων να συνεργαστούν για να ξεπεραστεί με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες η περίοδος της οικονομικής κρίσης.




1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Χρηστο, το ακουσα στις ειδησεις της ΝΕΤ και εισαι ο πρωτος που βαζει τις λεπτομερειες σε μπλογκ, οι αλλοι κοιμουνται υπνο βαθυ. Μητσος

Αρχειοθήκη ιστολογίου